Tıp Fakültesinde 3.Sınıf | Bir Dönemin Sonu


Selam! Nasılsınız? Beni sorarsanız çok iyiyim efendim. Yazmayı da çok özlemişim, biraz uzun tuttuk sanki bu sefer arayı değil mi? Neyse ki dönüşümüz güzel oldu. 3.sınıfın ilk dönemini tam da istediğim gibi kapattım. Her ne kadar zor başlamış ve “Ne oluyoruz ya?” dedirtse de adapte olup halledebildik. 

Bu dönem 3 blok gördük: Ürogenital-Endokrin, Sinir Bilimleri ve son olarak Deri Lokomotor. Bu üç bloğun sonunda da birer sınav olduk ve bu sınav notları bizim sene sonunda oluşacak dönem sonu notumuza katılacak. Yani final değil komite sisteminde gidiyor senemiz.



Evet şimdi gelelim ben bu sene neler öğrendim, nasıl geçirdim, notlarım nasıl kısmına. İlk blokta daha çok hormonal sistem ve ilaçları, böbrek ve genital sistem hastalıkları, kanserleri, ilaçlarını gördük. İkinci blok benim en sevdiğimdi sanırım üçü içerisinde. Çünkü daha çok sinir sistemi ile ilgili hastalıklar, bilinç ve psikiyatri konuları vardı. Psikiyatrik hastalıkları, neden ortaya çıktıklarını, nasıl yaklaşmamız, tanı koymamız ve tedavi etmemiz gerektiğini başlangıç seviyesinde görmüş olduk. Üçüncü blokta ise deride oluşan lezyonlar; kas, kemik ve eklem hastalıklarını gördük. 

Teorik kısmın dışında tabii mesleksel anlamda da bazı uygulamaları gördük. İlk blokta üretral yoldan kateter yerleştirmeyi yani sonda takmayı öğrendik. İkinci blokta sütur yani dikiş atmayı tekrar gördük ve bu sefer sınavını da olduk. (Süturla ilgili daha önceki yazıyı da buradan okuyabilirsiniz.) Son blokta ise bandaj uygulamasını ve kadında servikal smear almayı öğrendik. İlk 2 bloktaki mesleksel sınavları geçtim ancak 3.blok daha açıklanmadı. 

Sınav notlarım ise sırayla 77 ve 84. Son bloktan da 90 üzeri bir not bekliyorum ki 3 senedir aldığım en yüksek not olacak sanırım. 80 üzeri alınca finalden muaf geçtiğimizi düşünürsek 2.dönemde de bu şekilde devam edebilirsem hedeflediğim şekilde bitirebilirim. 


Nasıl çalıştım kısmından bahsedeyim biraz. 3 senede artık belli bir çalışma sistemini oturttum. Tabiki herkesin sistemi çok farklı, fikir edinmeniz için ben de kendi sistemimden biraz bahsedeyim. Derslerin neredeyse tamamına gidiyorum ve hepsinde deftere kendi notlarımı alıyorum. Hocanın özelikle vurguladığı, sorarım dediği yerleri de işaretliyorum. O gün, ertesi gün ya da en kötü o hafta içinde o sunumdan kendimce bir şema oluşturuyorum. Aslında bunu yapmamın sebebi yazdığım notların yerini ve ne renkle işaretlediğimi sonrasında hatırlıyor olmam. Yani sınavda hangi cümle sayfanın neresinde hatırlayıp o bilgiyi geri çağırabiliyorum. Notları aldıktan sonra da derste önemli olduğu için işaretlediğim kısımları renkli kalemle belirtiyorum. Fotoğraftaki örnekten de görebilirsiniz zaten. 


Tüm sunumları bu şekilde not alıyorum. Ayrıca blok boyunca gördüğümüz sunum ve uygulamaları da listeliyorum ki neye çalıştım, neyi ne kadar tekrar ettim unutmayayım. Sonrasında sınava 2 hafta kala tekrarlara başlıyorum. Genelde 2-3 tekrar yapmaya çalışıyorum çünkü ancak o zaman tam aklımda kalıyor. 2.tekrarı yaparken çıkmış soruları da çözüyorum. 3.tekrarda ise özellikle önemli yerlere dikkat ediyorum. Son bloğun listesini de örnek olması koyuyorum buraya. 





Bu arada bu listenin en önemli olayı tabiki plan yaparken yardımcı olması. Kaçıncı sunumu ne zaman çalışmam, ne zaman tekrar yapmam gerekiyor hepsini ona göre planlayıp ajandama geçiriyorum. Buraya fotoğrafını bıraktığımda son haftamın planlaması. 


Onun dışında bir de etik ödevim var, onu da bu 2 haftalık tatilimde yapıp dönüşte teslim edeceğim. Grup olarak belirlenen bir filmi izleyip oradaki etik sorunları bulmamız gerekiyor. Benim izlediğim film de Al Pacino ve Russell Crowe’un oynadığı The Insider. İzlemek isterseniz tavsiye ederim. 


Sorularınız olursa aşağıya yorum kısmına ya da buraya tıklayarak Instagram hesabım üzerinden sorabilirsiniz. Kendinize iyi bakın!
Tıp Fakültesinde 3.Sınıf | Bir Dönemin Sonu Tıp Fakültesinde 3.Sınıf | Bir Dönemin Sonu Reviewed by Bensu on Ocak 13, 2019 Rating: 5

3 yorum:

  1. Tıp gerçekten çok karmaşık ve dikkat gerektiren bir konu. Derslerinde başarılar :)

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar,sizi yeni keşif ettim.Faydalı içerik ile dolu blogunuzu sevdim.Takip ve izlemeye aldım.Bana da beklerim(tariflimutfak/sibelinyemekleri/incilay).Başarılar dilerim.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.