Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi mi, Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi mi?

Merhaba! Geçtiğimiz günlerde blogta Ege ve Dokuz Eylül Üniversiteleri’nin tıp fakülteleri arasında karşılaştırma yapmamı ister misiniz diye sormuştum ve birçok olumlu cevap aldım. Öncelikle cevap verenlere çok teşekkür ederim. Bu konuda yazı yazmak istememin sebebi benim okulumun rastgele olması diyebilirim. Çünkü ben hep Ege ya da Dokuz Eylül olmasını istiyordum ve sıralamam hangisine tutarsa oraya gidecektim. Ben kendi senemde LYS’de 3700’ler bir sıralama yapmıştım. Tam olarak LYS sonucuma ve nasıl çalıştığıma bakmak isterseniz o konuda yazdığım yazıya da bakabilirsiniz. Dediğim gibi 3700 civarı bir sıralamam vardı ve Ege’nin sıralaması daha yüksek olduğu için orayı önce yazmıştım. Şimdi dönüp baktığımda araştırma yapmadan böyle bir tercih yaptığım için pişman oluyorum açıkçası. Çünkü Ege ve Dokuz Eylül arasında gerçekten çok büyük farklar var.

Farklarına geçmeden önce ikisinin de çok başarılı ve çok iyi okullar olduklarını söylemeliyim. İzmir’in iki büyük üniversite hastanesi ve iki büyük okulu Dokuz Eylül ve Ege. Bu yüzden bence hangisi olursa olsun burada öğrenci olmak çok bilgilendirici ve insana çok şey katıyor. Bunu sadece eğitim anlamında düşünmeyin. Hem yeni bir hayata başlamak hem de artık daha olgun bir birey olmak açısından bence üniversite çok önemli.

Şimdi gelelim iki okul arasındaki farklara. Bence en temel ve en önemli fark eğitim sistemleri arasında. Dokuz Eylül’de PDÖ sistemi uygulanıyor ve daha önce bu sistemden Tıp Fakültesinde Çalışma Yöntemim yazımda bahsetmiştim, ona da bakabilirsiniz. Ege de ise entegre eğitim sistemi uygulanıyor. Bu iki sistem arasında büyük farklar var. PDÖ siteminde adından da anlaşılacağı gibi PDÖ oturumları var ve bu oturumlarda girişken olup gerçekten anlatma ve fikir yürütme konusunda yeteneğinizi ortaya koymanız gerekiyor. Entegre sistemde ise sınıflar evrelere ve sonra da bloklara bölünüyor. İşleyiş açısından her iki okulda da sistem bazında(sindirim sistemi, boşaltım sistemi vb.) konular görülüyor.

Fark mı benzerlik mi demeliyim bilmiyorum ama iki okul da sürekli olarak çalışmaya yönlendiren bir sisteme sahip. Tek fark bu yönlendirmeyi farklı yollar ile yapmaları. Dokuz Eylül’de neredeyse hiç her hafta PDÖ oturumları olduğu için düzenli çalışmak zorunda kalıyorsunuz. Ege de ise sınavların aralıkları çok daha sık olduğu için(ara sınavlar dolayısıyla) düzenli çalışmak zorundasınız. Ve Ege’de ara sınavlarda klasik sınav oluyorsunuz. Bunun avantajları olduğu gibi bildiğiniz gibi dezavantajları da var.

Şimdi gelelim sosyal olarak farklarına. Öncelikle Ege’de Tıp öğrencilerinin diğer fakültelerle daha ilişkili olduğunu söyleyebilirim. Çünkü Dokuz Eylül’de olduğu gibi iki ayrı ilçedeki kampüslerde değiller. Bu kampüs ve çevresinin gelişmesi için büyük bir avantaj. Hem daha çok cafe, restaurant vb. var hem de diğer fakültelerle ortak kulüplere katılma şansınız var. Ama tabii dezavantajı da var. Diğer fakülteler bildiğiniz gibi tıpta olduğu kadar çok derse girmiyorlar ve bu kadar çok da çalışmıyorlar. Bu yüzden bazen sizin de bu kadar rahat olmak istediğiniz ya da doya doya gezmek istediğiniz oluyor. Eğer zamanınızı iyi planlarsanız tabiki tıp fakültesinde okurken de gezip eğlenebilirsiniz.  Dediğim gibi bu sosyal olanaklar kimi için avantaj, kimi içinse dezavantaj olabilir. Dokuz Eylül’de hiç mi olanak yok derseniz tabiki var. Sonuçta içinde dört fakülte ve hastane var, bu yüzden Narlıdere kampüsünün içinde de cafe ve sosyal olanaklar var. Bu arada bilmeyenler olabilir diye yazmak istedim, Ege Üniversitesi’nin kampüsü Bornova’da, Dokuz Eylül’ün sağlık kampüsü ise Narlıdere’de.

Şuanda bu okulların sıralamaları ne düzeyde bilmiyorum. Ben girdiğimde Ege’nin taban sıralaması büyük bir yükseliş yapmıştı. Ama şimdi dönüp baktığımda okulumdan çok memnunum. Bu arada bazı insanlar “TUS başarısına bak, TUS çok önemli.” diyebilir. TUS tabiki önemli ama TUS başarısının okulun değil öğrencinin başarısı olduğunu düşünüyorum. Dokuz Eylül’ü kazanmadan önce de böyle düşünüyordum, yanlış anlaşılmasın. Sonuçta son sene gelip TUS çalışmaları başladığında okulun çok da bir katkısı olmuyor. İstatistiksel olarak Dokuz Eylül’ün TUS başarısı daha düşük, eğer merak eden olursa diye yazmak istedim.

Eğitim kadrosu ve öğrenci sayısına gelecek olursam çok büyük farklılıklar var diyemem. Özellikle eğitim kadrosu için Ege’den mezun hocalar Ege’de, Dokuz Eylül’den mezun hocalar ise Dokuz Eylül’de çalışıyor. Tabii diğer fakültelerden gelenlerde var ama temel bilimler kadrosu genelde bu şekilde. Öğrenci sayısı olarak da Ege yaklaşık 80 öğrenci daha fazla alıyor.

Eğitimlerini ve başarısını kesinlikle kıyaslayamam, ikisi de çok iyi okullar. Ben elimden geldiğince farklarından bahsetmeye çalıştım. Genelde öğrenciler sıralamaya göre tercih yapıyor ki bu diğer bölümler için doğru bir tercih olabilir. Ama benim tavsiyem benim de düştüğüm hataya düşmeyin ve hedef belirlediğiniz ya da tercih ettiğiniz okulun eğitim sistemine mutlaka bir bakın. Umarım yararlı bir yazı olmuştur. Sorularınız olursa bana instagramdan yazabilirsiniz. Bir dahaki yazıya kadar kendinize iyi bakın, görüşürüz!
Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi mi, Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi mi? Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi mi, Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi mi? Reviewed by Bensu on Eylül 15, 2017 Rating: 5
Blogger tarafından desteklenmektedir.