1 Haftada Erken Uyanmaya Alışalım! | #backtoschool


Merhaba! Okulların açılmasına çok az zaman kalmışken uyku düzenimizi tekrar sağlamaktan, tekrar gündüz insanı olmaktan bahsetmek istedim. Yaz tatilinde geç yatıp geç kalkmaya alıştıktan sonra okul sabahı bir anda 7’de kalkmak pek kolay olmuyor. O yüzden birkaç gün önceden biyolojik saatimi buna ayarlamak benim için daha kolay oluyor. Böyle olunca tabiki ben de okulun ilk günlerinde daha az uyum problemi yaşıyorum. 

Ben erken yatıp erken kalmaya okulumun başlamasından tam 1 hafta önce başladım. İlk gün uyumak biraz zor oluyor tabi ama 2. ya da en kötü 3. gün vücudunuz buna uyum sağlıyor ve zaten o saatlerde uykunuz gelmeye başlıyor. Ben normalde okul zamanı en geç 11.30-12 arası yatmaya çalışıyorum ama bu hafta bunu biraz daha geriye çekip 11 gibi yattım. Zaten erken yattığınızda da alarm kurmasanız bile erken kalkıyorsunuz. Benim için de tam olarak böyle oldu ve erken yattığgmilk gün 7.30 gibi uyanmıştım bile. Ertesi gün de aynı şekilde alarm çalmadan erkenden uyandım.


Aslında bu konuda biraz da sizin biyolojik saatinizi kurmanız önemli. Hepimizin başına gelmiştir, yarın tam bu saatte kalkmam gerek dedikten sonra ertesi gün ondan 1-2 dakika önce alarmsız uyanma durumu. İşte genelde bu durumlar tesadüfen olmuyor, biz kendi biyolojik saatimizi kuruyoruz. Bu yüzden okula ve erken kalkmaya alışma sürecinde de böyle bir şey işinizi epey kolaylaştırıyor. 

Tabi erken kalkmak için uyku saatinizden kısmaya ya da uyumamaya vs. çalışmayın. Ben okul döneminde ders çalışmak için geç yatmak zorunda olduğum zamanlarda bile sabah o kadar kötü uyanıyordum ki o günüm tamamen boşa geçiyordu, hiçbir şeye odaklanamıyordum. Bu yüzden çok zorda kalmadıkça okul döneminde 12’yi geçirmemeye çalışıyorum. Aslında en doğrusu 8 saat uyku ama genelde biz öğrenci olarak maalesef 7 saatten fazla uyuyamıyoruz. 


Onun dışında erken uyandığınızda günün tamamı sizin olduğu için daha motivasyon dolu oluyorsunuz ve o gün daha verimli geçiyor tabiki. Ben genelde uyandığımda hazırlanıp direk derse gidiyordum ama zamanınız varsa kısa yürüyüş yapabilirsiniz. Ben de kış tempoma uygun olsun ve tabiki boş geçmesin diye sabahlarımı genelde kitap okuyarak ya da bir şeyler izleyerek geçirdim. 

Bu günden sonra benim okulumun açılmasına 3 gün kaldı ve bu 3 günde de erken kalkmayı planlıyorum. Böylece işlerimi de sabahtan halledip tüm günü kendime ayırabiliyorum. Umarım sizin için de böyle kolayca gerçekleşir uyum süreciniz. Beni Instagram hesabımdan takip ederek de uyuma-uyanma zamanımı görebilirsiniz, storylerde bol bol paylaşıyorum. Belki bana eşlik etmek ister siz de storylere cevap verirsiniz. Şimdilik benden bu kadar. Hepimiz için çok güzel bir okul dönemi olsun!
1 Haftada Erken Uyanmaya Alışalım! | #backtoschool 1 Haftada Erken Uyanmaya Alışalım! | #backtoschool Reviewed by Bensu on Eylül 06, 2018 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.