Yeni Tıbbiyeliler, Hoşgeldiniz!


Merhaba! Yerleştirme sonuçları açıklandı ve ben Instagram hesabımda bir sürü yeni tıbbiyeli olduğunu fark ettim. Ve hepinize hoşgeldiniz deyip birkaç tavsiye vermek istedim. Tıp kazanmanın kolay olmadığını biliyorum o yüzden öncelikle hepinizi çok çok tebrik ederim. Ben kazandığımda önümde böyle bir yazı olsaydı neler daha farklı, daha iyi olurdu onlardan bahsetmek istiyorum. Tabi bir de blogda Tıp fakültesi ile ilgili yazılardan birkaçını yazının içine sizin için bırakacağım. 

Biraz heyecan, biraz “N’apıcam ben şimdi?” durumundasınız diye tahmin ediyorum. Şehir dışına gidecekler için alışveriş, valiz durumları başlamıştır. Bu bütün işleri hallettikten sonra durup bir sakinleşin ve anın tadını çıkarın. Artık önünüzde 6 yıl çok güzel bir üniversite hayatı, bambaşka yeni heyecanlar var. Ne ilk günün stresini takın kafanıza ne de onu mu alsam bunu mu derdini. Benim ilk günüm ve ilk haftam nasıl geçti okumak için buraya tıklayabilirsiniz. 




Şimdiden dersler, kitaplar, stetoskop, crocs derdine falan düşmeyin sakın. Zaten sırası geldikçe hepsi oluyor. Bu arada benden size bir tavsiye hocalarınızın tavsiye ettiği her kitabı almaya kalkmayın. Zaten belirli başlı almanız gereken şeyler olacak. Onlar bile çok pahalı olduğu için bütçenizi sarsıyor, o yüzden diğer kitapları okulun kütüphanesinden bulup gereken yerleri fotokopi çektirmek çok daha uyguna geliyor. Bu arada ilk sene kullandığım kitaplara da buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. 


Stetoskop ilk 3 yıl çok da gerekli değil ama her sene kurla beraber fiyatı arttığı için ben ilk sene alıp kenara koydum. Hiç kullanmadım diyemem tabiki. Bazı staj, gezi vs. Durumlarında kullandım. Bu yüzden 3 sene boyunca istediğiniz herhangi bir zamanda da alabilirsiniz. Onun dışında bir de önlük var tabiki. Bence Tıp fakültesinin en güzel hissettiren zamanları beyaz önlüklü olduğunuz ve kütüphanede sınav stresiyle boğuştuğunuz zamanlar. 

Bir de ilk sene İngilizce dersi var ama sene başında muafiyet sınavı yapılıyor. Eğer muaf geçebiliyorsanız kesinlikle tavsiye ediyorum. Çünkü bir öğleden sonranız tamamen boşalmış oluyor ve size kalıyor. Onun için İngilizce Dersinden Muaf Olmak İçin Öneriler yazıma bakabilirsiniz. 

Son olarak ilk senenin başında bir ‘bocalama dönemi' atlatmanız çok normal. Kendinizi hırpalamayın, ben yapamıyorum diye daha çok strese girmeyin. Ve en önemlisi kendinizi çay kahveye boğup uykusuz kalmaya çalışmayın. İnanın bana uykusuz geçirdiğiniz zamanların size geri dönüşü hiç de iyi olmuyor. 




Dediğim gibi bu güzel zamanların tadını çıkarmaya çalışın. Zaten haftaya Instagram hesabımda bol bol çalışma fotoğrafları görebilirsiniz. Hep beraber motive olur, birlikte çalışırız. Sormak istediğiniz şeyler için aşağıya yorum bırakabilir, mail ya da Instagram üzerinden bana ulaşabilirsiniz. Bu arada Tıp ile ilgili daha bir sürü yazı var blogda. Arama kısmına ‘tıp’ yazarak hepsine ulaşabilirsiniz. Sizin için çok güzel bir 6 yıl olması dileğiyle, hoşgeldiniz Tıbbiyeliler!
Yeni Tıbbiyeliler, Hoşgeldiniz! Yeni Tıbbiyeliler, Hoşgeldiniz! Reviewed by Bensu on Eylül 03, 2018 Rating: 5

1 yorum:

  1. fotoğraflardan birini alıp youTube kanalım için kullanabilir miyim? sizin için bir sakıncası yoksa bende tıp istiyorum çok faydalı buldum yazınızı :)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.