Üniversitede İlk Gün ve İlk Hafta


Merhaba! Yerleştirmeler açıklandı, herkes üniversitesini öğrendi. Herkesin yeni okulu için heyecanlı olduğunu tahmin edebiliyorum. Geçen sene ben de aynı heyecanı hissetmiştim, bir an önce başlamak istemiştim okula. Kayıtlara gittiğimde okulu görmüştüm, nasıl gideceğimi biliyordum. Bu yüzden ilk gün kolayca gittim okula. Tabii baya bir heyecanlıydım, yol boyu ilk gün nasıl geçecek acaba diye düşündüm. Bizim okulun beyaz önlük giyme töreni ilk gündü. Yani ilk gün önlüklerimizi giyecektik, bu da diğer bir heyecan sebebi aslında. Sonuçta ne zamandır uğruna çalıştığım şeydi o önlüğü giymek. Okula vardığımda salonu bulabilmek için kampüsün içinde baya bir dolandım diyebilirim. Hatta yanlış yerlere gittim, bulamadım. Ama sonunda o salonu buldum ve bulmamla da kapıya kadar uzanan önlük ve kart sırasını gördüm. Biraz daha uzamadan girdim tabii hemen sıraya. Önlüğümü ve kartımı alıp salona geçtim. Uzun bir konuşma dinledikten sonra önlüklerimizi giyebildik. Tabii çok başka bir şey bu duyguyu yaşayabilmek, isteyen herkesin yaşamasını dilerim. Daha sonra ise öğle yemeği ve öğleden sonra konferanslarla geçti. Aslında ilk günün tek güzel olayı önlük giymek ve okul kartlarımızı alabilmekti bence. Ve birde o önlüklü fotoğrafı anneme, babama, tüm sevdiklerime gönderebilmek. Diğer üniversitelerde ilk gün olamayabiliyor bu tören. Bazılarında 14 Mart Tıp Bayramı’nda, bazılarında ise daha sonra yapılıyor. Ama bence ilk gün olması çok güzel bir duygu. Yeni kazanmış herkesin en çok isteyeceği şeylerden biri bu.
İlk gün böyle geçti ama aslında ilk haftanın da pek farkı yoktu. Genelde tanışma ve okulu dolaşıp konferanslara girmekle geçti. Bizim okulda ilk hafta oryantasyon haftası olduğu için ders işlenmedi, sadece okulu ve sistemi tanıtım amaçlı geçti. Okuldaki kulüpleri, kampüsü, programımızı ve sınav sistemini öğrendik. Aslında faydalı yanları oldu ama gerçekten çok gereksiz sunumları da dinledik. Yine de okula adaptasyon açısından bu haftayı böyle geçirmek iyi oldu.
Umarım herkesin ilk günü de bütün senesi de çok iyi geçer ve çok güzel arkadaşlıklar kurarsınız. Üniversitede düşüncelerinizin uyuşacağı birini kesin bulursunuz diye düşünüyorum. Şimdilik benden bu kadar. Her şey gönlünüzce olsun, görüşürüz!
Üniversitede İlk Gün ve İlk Hafta Üniversitede İlk Gün ve İlk Hafta Reviewed by Ömer İrez on Ağustos 10, 2017 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.