The Help (Duyguların Rengi) Kitap ve Film Yorumu


Selam! Tatili filmler ve kitaplarla değerlendirmeye devam ediyorum. Okulum bittiğinden beri 10-11 film izledim ve çok beğendiklerimden birini yani The Help’i burada paylaşmak istedim. Daha önce kitabını okumuştum ama okuduğumda filmi olduğunu bilmiyordum. Bu sene IMDb’nin Top 250 listesinde görünce hemen bu yaz izleneceklere ekledim ve bir süre önce de izledim. 

Öncelikle kitap ve film arasında çok büyük farklar yok. Büyük ihtimalle ben kitabı çok uzun zaman (5-6 yıl kadar) önce okuduğum için detayları çok fazla hatırlayıp fark bulamadım. Sadece karakterler kafamda canlandırdığım gibi değildi. Ben daha sıcakkanlı, sevecen yardımcılar düşünmüştüm. Gerçi öyle bir ortamda nasıl sevecen olunur bilemiyorum. 


Tamamını anlatmadan biraz konusundan bahsedeyim. Olaylar 50-60 yıl öncesinin Amerika’sında geçiyor. Beyazlar ve siyahlar olarak ikiye ayrılmış ülke ve beyazlar en güzel evlerde yaşarken siyahlar kendi mahallelerinde küçük evlerinde yaşıyor ve beyazların çocuklarına bakıp yardımcılık yapıyorlar. Bu sırada beyaz kadınlardan biri diğerlerinin aksine bir meslek sahibi olmaya karar veriyor ve yazarlık yapmaya başlıyor. Önce yerel bir gazetede köşe yazarlığıyla başlıyor. Ancak daha sonra siyahlara yapılanlardan etkilenip onların hikayelerini anlatan bir kitap yazmaya karar veriyor. O zamanlar için bu çok tehlikeli çünkü siyahlara yapılan hastalıklı muamelesinden öte hayatları her zaman tehlikede. Başta 2 yardımcı hikayelerini anlatmayı kabul ediyor. Daha sonra ise yardımcılardan birinin öldürülmesiyle tüm yardımcılar hikayelerini anlatmaya başlıyor.

"Renkler Farklı Olsa Da Duygular Hep Aynıdır
Farklı Renkteki Ellerin Birleştiği Bu Romanda Yer Alan Kadınları Unutamayacaksınız...
Kaybolmuş ve adaletsiz bir dünya... Mississippi, Jackson; 1962. Siyah kadınlara, beyaz çocukların bakımında güvenilen ancak gümüşleri parlatma konusunda güvenilmeyen bir dönem.
Skeeter, Aibleen ve Minny… Kimse arkadaş olacaklarına inanmazdı. Her biri başka bir gerçeğin peşindeydi. Ve bir araya geldiklerinde anlatılacak sıra dışı bir hikâyeleri oldu.
On yedinci beyaz çocuğunu büyüten ve kendi oğlunun trajik ölümünün neden olduğu yaraları iyileştirmeye çalışan Aibleen, aşçılıktaki başarısı da en az dilinin sivriliği kadar dillerden düşmeyen Minny ve üniversiteden dönüp onu büyüten biricik hizmetçisinin neden evlerinden ayrıldığını anlamaya çalışan Bayan Skeeter. Duyguların Rengi, acıların, acıları alaya almanın, değişimin ve umudun sonsuz zamanda yankılanacak evrensel hikâyesidir."




Hikayenin etrafında döndüğü esas olarak 2 yardımcı var ve bu 2 yardımcının hikayeleri beni gerçekten etkiledi. O zamanlar yapılan ırkçılığı biliyordum ama bu denli ayırdıklarını, hastalıklı muamelesi yaptıklarını okudukça, izledikçe öğrendim. Birkaç örnek vermek istiyorum. Örneğin beyazların evinde yardımcıların girmesi için özel tuvalet yapılıyor ve onlara özel hastalıklar olduğu düşünülerek o tuvaletleri kullanmaları isteniyor. Bir başka örnek de yardımcılar beyaz kadınlara yiyecekleri ya da içecekleri servis ederken tabağa dokunamıyor, tepsiyle masaya bırakıyor. Tabağa ya da bardağa dokunduklarında hastalık bulaştıracağına inanıyorlar. Bir diğer örnek de siyahların hastanelerinin ayrı olması. Daha bir sürü örneği de kitabı okursanız ya da filmi izlerseniz görebilirsiniz zaten.


"Filmin en sevdiğim repliği"

Kitap oldukça kalın, sayfa sayısı çok ama dili o kadar akıcı ki ben 1 haftadan kısa sürede okumuştum. Çok fazla dil oyunu, edebi betimlemeler vs. yok. Vermek istediği mesajı en sade haliyle anlatmış diye düşünüyorum. Filmin ortalarına doğru biraz yavaşladığını hissediyorsunuz ama sonra hikaye çok eğlenceli bir hale dönüşüyor, o yüzden mutlaka sonunu bekleyin. 

O dönemin ırkçılığını, siyahilerin yaşadıklarını ve karşısında gösterdikleri direnişi en güzel şekilde anlamak için bence kitaba ve filme bakabilirsiniz. Eğer okuyan ya da izleyen varsa yorumlarını mutlaka aşağıya bekliyorum. Bu arada bu yaz izlediğim diğer filmler Coco, Circle, Deadpool 2, Hadi Be Oğlum, Sağlık Komplosu, La La Land, Sofra Sırları, Memento, A Beautiful Mind ve That Sugar Film Film. Bunlar arasından merak ettiğiniz, yaz dedikleriniz olursa aşağıya yorum olarak bırakabilirsiniz. Keyifli seyirler ve okumalar!


  • Filmin fragmanı:





The Help (Duyguların Rengi) Kitap ve Film Yorumu The Help (Duyguların Rengi) Kitap ve Film Yorumu Reviewed by Bensu on Temmuz 05, 2018 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.