Üniversitede Finallere Nasıl Çalışılmalı?


Merhaba! Instagram üzerinden de buradan da bazı sorular aldım ve onları bir yazıda cevaplamak istedim. Öncelikle ben çok kapsamlı sınavlara çok kısa zamanda hazırlanabilen bir insan değilim. Bu yüzden finallere hazırlanmak benim için oldukça zor. Bu sene 80 üzeri ortalama yapıp finalden muaf olmak istememin en büyük nedeni de bu. Hem oldukça stresli bir dönem çünkü geçme-kalma durumunuz buna bağlı hem de konu kapsamı geniş ve süre kısa.

Ben geçen sene notlarımı yüksek tutamadığım için finale girdim maalesef. Finale girmeden önce 76 olan ortalamamı finalden 64 alarak 70’e düşürdüm. Gerçekten büyük bir başarı bunu yapmak. Çünkü insanlar genelde finalde yüksek alıp geçeler. Ama Tıp fakültesinde işler tam olarak böyle işlemiyor. Benimle birlikte birçok arkadaşım da ya ortalamasını düşürdü ya da aynı kaldı. 




Bu yüzden yaptığım hatalardan ve size yardımcı olabilecek birkaç şeyden söz etmek istiyorum. Hadi başlayalım!

  • Çıkmış sorularda değişmeyen, her yıl sorulan soruları tespit etmek. Çıkmışlara bir göz gezdirirseniz soru değiştirmek yerine çıkmışları soran birçok hoca görürsünüz finalde. Bu hem öğrencilere kolaylık olsun diye hem de hocaların tekrar soru hazırlama işkencesinden kurtulmak çin yaptıkları bir şey. Bu sorular bizim için joker kıvamında sorular. Hem cevabını biliyorsunuz hem hocanın nelere dikkat ettiğini çözebiliyorsunuz. Yalnız dikkat, soruların sadece cevaplarını ezberlemeyin. Anlayarak, öğrenerek ezberleyin çünkü hocalar bazen bazı şıkları ya da soru kökündeki doğrudur/yanlıştır kısımlarını değiştirebiliyor.

  • Sorulara göre önemli, sorulacak yerleri tespit edip onlar üzerinde durmak. Genelde belli eder zaten bu tarz sorular kendini. Örneğin iki alt başlık vardır, sınavın birinde birinin özelliğini, diğerinde diğer alt başlığın özelliğini sorar. Aynı durum vize-final durumunda da vardır. Bu yüzden hocaların özellikle sorduğu yerleri notlarınızda işaretleyip çalışırken de onların üzerinde durabilirsiniz.




  • Bir diğer konu da hocaların derste “Sorarım!”, “Dikkat!” vs. dediği kısımlar. Bence bunları ya derste ya da not tutuyorsanız dersten sonra notlarınızın yanına ekleyin. Çünkü genelde vizede ya da vizede sorulmadıysa finalde karşınıza geliyor. Hatta özellikle bu “Sorarım!” denilen kısımları ayrı bir not halinde yazıp finalden önce birkaç kere gözden geçirebilirsiniz. 

  • Geçmiş yılların final soruları kadar dönem içerisinde olduğunuz vizeler, quizler, sınavlar da önemli. Bu soruları dönem olarak birleşip toparlayabilirseniz finalde çok faydasını görürsünüz diye düşünüyorum. En azından bu sorulara dönüp genel bir tekrar yapabilirsiniz.

  • Sadece soru mu çözelim finalde diye düşünebilirsiniz tabi bu yazdıklarımdan sonra. Açıkçası ben sunum tekrarı yaparken çok sıkılıyorum. Dönem ortasında sınav olurken bile tekrar yapmak benim için bir işkence. Bu yüzden finalde çok fazla tekrar yapmadım. Sadece özellikle üzerinde durulan ve çok sorulan sunumlara bir göz gezdirdim. Bir de dediğim gibi hocaların özellikle sorarım dediği kısımlara baktım. 

  • Final biraz hap bilgi gerektiren bir sınav. Yani uzun konu çalışmaya pek vaktiniz olmuyor. Bu yüzden ben soru odaklı çalışma önerileri verebilirim bir tek. Tekrar yapacağımızı düşünürsek; 200’den fazla sunum ve yaklaşık 20 günümüz oluyor. Günde 10 sunumdan fazla tekrar yapıp çıkmışları da çözerseniz zaten çok yüksek bir not alırsınız bence. 



Sanırım neden finale kalmak istemediğimi yazıdan fazlaca anladınız. Eğer fakültenizde finalsiz geçme durumu varsa bence kesinlikle dönem içinde bunun için çabalayın. Hem bu final stresinden muafsınız hem de 20 gün önce tatile çıkıyorsunuz. Bence bundan güzel bir şey yok.

Umarım yararlı bir yazı olmuştur sizin için. Okuduğunuz için teşekkürler. Sizin de uyguladığınız yöntemleri aşağıya bırakırsanız çok sevinirim. Kendinize iyi bakın, görüşürüz!
Üniversitede Finallere Nasıl Çalışılmalı? Üniversitede Finallere Nasıl Çalışılmalı? Reviewed by Bensu on Mayıs 01, 2018 Rating: 5

4 yorum:

  1. Ay okurken geçmişe gittim. Finaller var diye eve hapis olduğum günlere...
    Gençlik ya..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi aynı dönemlerden bizler de geçiyoruz. Geçmişe dönüp bu günleri hatırladığımız günler de gelecek inşallah...

      Sil
  2. Yazınızı bekliyordum.Gerçekten çok faydalı ve yol gösterici bir yazı oldu benim için hele de finallere yaklaşmışken.Çok teşekkürler��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim, faydalı olmasına çok sevindim :)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.