5 Keşif Yazı Dizisi - 2


5 keşif yazı dizisinin 2.’siyle merhaba! Yaz tatilinde ne yapsak, ne izlesek, ne denesek derdinden kurtaracak bir yazı olur umarım. Yine denediğim, sevdiğim ya da sevmediğim şeylerden bahsedeceğim. İlk yazıyı okumadıysanız ona da hemen şuraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. O zaman keşiflere geçelim!

  • Film/Dizi



Tatilde dizi ve filmlere bol bol zaman ayırıyorum. Hatta 3-4 film izledim bile şimdiden. Bu yüzden bu keşif yazısında 1 filmden ve 2 diziden bahsetmek istiyorum. 
Bahsetmek istediğim film, Coco. Aslında bilmeyen çok kişi yoktur ama o kadar güzel bir animasyondu ki burada bahsetmeden geçmek istemedim. Neden şimdiye kadar ertledim ve izlemedim diye üzüldüm aslında. Eğer izlemediyseniz bence mutlaka bir şans verin. Duygular çok iyi yansıtılmış ve bu yüzden birçok insan gibi ben de filmin sonunda göz yaşlarımı tutamadım. 


Dizilerden ilki ise The Good Doctor. Daha önce Instagram’da paylaştığım bir postta film önerisi istemiştim. Orada gelen önerilerden biri de bu diziydi. Bir şans verip izlemek istedim ve daha ilk bölümden çok beğendim. Otizm ve savant sendromu olan genç bir cerrahın hastanede yaşadıkları anlatılıyor. Dizi 1 sezon olduğu için 1 günde bile bitirilebilir diye düşünüyorum. 

Diğer dizimiz ise Avlu. Bir Türk dizisi önermeyi ben de beklemiyordum açıkçası. Ama Avlu’daki oyunculuğu gördükten sonra yazmadan edemedim. Önyargılı iseniz bence bir kere olsun şans verin, bence devamında kopamayacaksınız. Keyifli seyirler!



  • Müzik



Yaz demek sayısız yeni şarkının çıkması demek. Bu yaz da öyle oldu ve biiir sürü yeni şarkı çıktı. Benim ise bir yerli bir yabancı şarkı önerim olacak. Yabancı şarkımız Billie Jean-The Civil Wars. Bu şarkı yeni değil ve ben daha önce dinlediğime eminim ama hatırlamıyordum. Sınavlara çalıştığım dönemde bir playlistte yine denk geldim ve hemen not aldım. Çok güzel ve dinlendirici bir şarkı bence. 
Yerli şarkı önerim ise geçtiğimiz günlerde Yıldız Tilbe şarkılarının yeniden seslendirildiği Yıldız Tilbe’nin Yıldızlı Şarkıları albümünden, Vuracak-Merve Özbey. Şuan çok çalındığı için duymama şansınız yok gibi bir şey. Ama albümdeki sayılı güzel şarkıdan olduğu için ve Merve Özbey’in sesini gerçekten beğendiğimden yer vermek istedim.

  • Kitap/Dergi



Bütün yaz zamanım yok diye ertelenen kitap ve dergilere dönüş zamanı. Bu yazıda önermek istediğim kitap Gece-Elie Wiesel. Gece ilk ağızdan toplama kamplarının anlatıldığı bir kitap. Bu konuya ilgim olduğundan özellikle böyle ilk ağızdan, yaşanmışlıkların anlatıldığı kitapları okumayı seviyorum. Ayrıca kitabın yazarı Wiesel, 1986’da Nobel Barış Ödülü’nü almış. Bu yüzden bile şans verilmeli bence. 
Dergi önerim ise Popular Science haziran sayısı. Aslına bakarsanız henüz tamamını okuma fırsatım olmadı ama bu ayki bilimsel dergiler arasından en ilgi çekici ve bana hitap edeni Popular Science oldu.

  • Ürün



Yaklaşık 1 ay önce bilgisayarımı değiştirip Macbook Air almıştım. Onu aldıktan sonra eski bilgisayar çantamı kullanamadım. Zaten sırt çantası şeklinde olmadığı için omzumu ağrıtıyordu. Ben de yeni bir bilgisayar çantası siparişi verdim. Tabii bu sefer sırt çantası şeklinde ve daha rahat bir model seçtim. En sevdiğim özelliklerinden biri laptop koyma kısmının yandan açılması ve diğer bölümlerden ayrı olması. Bir de ağırlığı omzuma vermediği için dışarı çıkarken taşıyabiliyorum. Linkini buraya bırakıyorum, daha detaylı inceleyebilirsiniz.



  • Aplikasyon/Youtube




Aplikasyon önerim ise IMDb’nin uygulaması. Benim bu yaz planlarımdan biri Top 250’deki filmlerin bir kısmını izlemek olduğu için hem kendi listemi oluşturmak için hem de filmleri değerlendirmek için kullanıyorum. Siz de bu uygulama ile Top 250’den ya da en çok sevilen filmler arasından kendi listenizi oluşturabilirsiniz. 


Youtube için önerim ise aslında bir televizyon programı olan Demet Akbağ ile Çok Aramızda'nın 20'şer dakikalık bölümleri. Benim çok sevdiğim ve çok samimi bulduğum bir program ve bu yüzden özellikle sınav döneminde ders çalışırken çok sıkıldığımda, ders aralarında izliyordum. Kafa dağıtmak için birebir videolar. 
5 Keşif Yazı Dizisi - 2 5 Keşif Yazı Dizisi - 2 Reviewed by Bensu on Haziran 14, 2018 Rating: 5

2 yorum:

  1. Sizce tıp öprencisi için tablet veya notebook illaki gerekli midir,gerekli ise hangisi daha uygun ve son olarak da macbook tan bu anlamda memnun kaldınız mı?
    Faydalı paylaşımlarınız için de ayrıca teşekkürler☺️��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İllaki gereklidir diyemem açıkçası, bunlar olmadan da çalışan arkadaşlarım var. Ama en azından birinin olması işi çok kolaylaştırıyor. Benim düşüncem notebooktan yana ve Macbook'tan da çok memnunum. Almayı düşünüyorsanız kesinlikle tavsiye ederim. Yorumunuz için ben teşekkür ederim :)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.