Yaz Tatilinde Kişisel Gelişim


Merhaba! Tatil moduna girdiğimize göre dinlenmenin yanında kişisel gelişime de yönelebiliriz. 3 aylık tatilin en güzel tarafı yeni şeyler öğrenmek, yeni tecrübeler kazanmak ve daha biiir sürü “yeni”. Ben de bu yaz ne yapsak diyenler için hem kendi yapacaklarımdan yola çıkarak hem de sizin de yapabileceğinizi düşündüğüm 10 maddeyi bu yazımda toplamak istedim. Unutmayın, kişisel gelişimin yanında bol bol dinlenmek en güzeli. Hadi başlayalım!

  • Staj yapmak ya da çalışmak



İster bölümünüz ya da ileride çalışmak istediğiniz alanda ister bambaşka bir alanda çalışarak kendinizi çok geliştirebilirsiniz. Hatta her yaz tatilinde farklı yerlerde çalışarak da hem biraz para biriktirme hem de tecrübe kazanma şansınız olur. Benim Tıp için staj yapma olacağım olmamıştı tabiki. Ama mühendislik vb. Alanlarda staj oldukça önemli. Gönüllü olarak ya da sadece yol paranızı alarak bile çalışabilirsiniz. Ben lise yıllarında bir restaurantta garson olarak ve bir mobilya mağazasında çalışmıştım. Böylece az da olsa hayat tecrübesi de kazanmış oluyorsunuz ki bence bu çalışmanın en güzel tarafı. Her şeyden önemlisi bu sizin kendi emeğinizle kazandığınız ilk para ve çok değerli oluyor. 




  • Kurslara ve topluluk etkinliklerine katılmak



Bunu yaz tatiline bırakmanıza gerek yok elbette. Ama yazın daha çok vaktimiz olduğu için bu tarz etkinliklerle değerlendirilebilir. Eğer kendi alanınızın topluluklarına katılırsanız, bu toplulukların etkinlikleri, konferansları ve seminerlerine katılabilirsiniz. Hatta bu etkinliklerde aldığınız sertifikalar ileride işinize de yarayabilir.

  • Bol bol film izlemek ve kitap okumak



Kişisel gelişimin en güzel ve en eğlenceli maddesine geldik. Bütün sene zamanım yok diye ertelediğiniz her şeyi şimdi yapma zamanı! Alın elinize kitabınızı ve bütün bir gününüzü kitap okumaya ayırın. Ya da herkes uykuya çekildikten sonra hep izlemek istediğiniz o filmi açın ve kendinize zaman ayırın. En önemlisi ise belki de şimdiye kadar hiç izlemediğiniz, hatta hiç sevmediğiniz alanlarda bile olsa birer kitaba ve birer filme şans verin. Belki de sandığınız kadar kötü değildir, ne dersiniz?

  • Bol bol gezmek ve yeni yerler keşfetmek



Gezmek, keşif falan deyince hemen maddi açıdan gözünüz korkmasın. Bunun için mutlaka ülke ya da şehir değiştirmenize gerek yok. Hatta ilçe değiştirmenize bile gerek kalmayabilir. Dönüp baktığımızda hangimiz kendi şehrini yeterince tanıyor, biliyor ki? Bu yaz kendinize bir iyilik yapın ve önce kendi şehrinizi, sonra da hep gitmek istediğiniz o şehri gezin.

  • Kendi alanınızdan çok farklı bir alanda bilgi sahibi olmak



Yaz tatili yeni hobiler edinmek ve yeni ilgi alanları bulmak için en uygun zaman. Bu bir sanat dalında ya da bilimsel herhangi bir alanda olabilir. Bir enstrüman çalmaya ya da bir şeyler çizmeye başlayabilirsiniz. Ama benim planım bu yaz için biraz daha yazılım öğrenmek. Nedenini bilmesem de yazılım bana sonu olmayan bir yol gibi geliyor ve bir yerden başlayıp biraz da olsa öğrenmek istiyorum. Hem günümüz dünyasında yazılım bilmeden yaşamak pek mümkün değil gibi, değil mi?

  • Spor yapmak



Eğer zaten kış döneminde spor yapan biriyseniz yazın da spor yapın dememe gerek yok gibi görünüyor. Ben son birkaç ay yüzmeye gitmiştim. Yani pek bir spor aktivitem yoktu diyebilirim. Bu yüzden bu yaz için planlarımdan biri de yüzmeye devam etmek. Siz de spor salonlarında koşmak yerine (bana çok yapay geldiği için böyle diyorum, siz seviyorsanız o ayrı) zevk aldığınız, severek yaptığınız bir spor dalına yönlenip sporu zorunluluktan çıkarabilirsiniz bence. 

  • Yurtdışı turlarına katılmak



Açıkçası listenin en çok maddiyat gerektiren maddesi bu. Her ne kadar eskisi kadar zor olmasa da son zamanlarda artan döviz kurları yurtdışı planı yapanların bile planını bozdu. O yüzden bu madde kenarda köşede biraz parası olanlar için daha uygun. Ancak tabiki ilk maddede de belirttiğim gibi çalışıp, kendi paranızı kazanıp, bir de onunla gezerseniz bence hiç unutmayacağınız bir anı olur. Şahsen denendi, onaylandı ve tavsiye edilir :)

  • Yabancı dil öğrenmek ya da geliştirmek



Günümüz dünyasında 2. ve hatta 3. Dili bilmek bir ayrıcalık değil zorunluluk. Bunu sadece iş başvurusu vs. Açısından söylemiyorum. En basitinden birkaç bilimsel gelişmeyi takip etmek, akademik araştırma yapmak için bile yabancı dile ihtiyacımız var. E hal böyle olunca anadilimizin yanında yabancı dil bilmek kaçınılmaz. Benim her yaz ertelediğim bir plan olsa da siz geciktirmeyin ve bu yaz bir yerlerden başlayın.



  • Udemy ve TED konuşmaları



Tabiki kişisel gelişim mutlaka yüksek ücretli kurslar ya da gezilerle olmuyor. Evde oturduğunuz yerden de pekala kendinizi geliştirip ufkunuzu genişletebilirsiniz. Bunun için en güzel 2 platform Udemy ve TED. Udemy’i zaten bilmeyen az kişi vardır, ben de daha önce bahsetmiştim. Hemen hemen her konuda ücretli ya da ücretsiz binlerce kurs var. TED ise birçok konuşmacının yine hemen her konuda (ki bence konuları bile “Aa evet, bu benim aklıma nasıl gelmedi ki?” Dedirtecek cinsten) konuşmalarını içeriyor. Her iki platforma da mobil uygulamaları üzerinden ulaşabilmeniz bence en büyük artısı. 

  • Sektörel dergileri takip etmek 



Son madde ise sektörel dergileri takip etmek ve tabiki rol  modeliniz olabilecek insanların hikayelerini okumak. Bu hem izleyeceğiniz yolu belirlemek hem de o yolda hangi adımları atmanız gerektiği konusunda size yardımcı olacaktır diye düşünüyorum. 


Benim en çok keyif aldığım yazılardan biri oldu. Hem kendi yaz planlarımı yaparken yararlandığım maddeleri hem de sizin için yararlı olabilecek maddeleri eklemeye çalıştım. Umarım sizin için de yararlı olmuştur. Lütfen görüşlerinizi aşağıya yorum olarak bırakmaktan çekinmeyin :) Şimdilik bu kadar; kendinize iyi bakın, görüşürüz!
Yaz Tatilinde Kişisel Gelişim Yaz Tatilinde Kişisel Gelişim Reviewed by Bensu on Haziran 20, 2018 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.