Anatomiye Nasıl Çalışıyorum? | Son Anatomi Derslerimiz



Merhaba! Uzun bir aradan sonra Tıp fakültesiyle ilgili yazmak istedim. Aslında biraz içim buruk çünkü bu blok son kez anatomi görüyoruz. Kliniklerde hatırlamak amaçlı bakacağız muhtemelen ama gerçek anlamda anatominin teorik ve uygulama kısmı, sınavları vs. bitiyor. Bir yanım artık Mikrobiyoloji, Farmakoloji, Patoloji için heyecanlı; bir yanım da anatomiden ayrılacağım için buruk. Bakalım bizi bundan sonra neler bekliyor?


Şimdi gelelim 1,5 yıl boyunca anatomiye nasıl çalıştığıma. Aslında anatomi çok tekrar isteyen bir ders. Bunun yanında görselliğin ön planda olduğu bir ders ve bu nedenle görsel materyaller olmadan çalışmak pek mümkün değil. Ben bu nedenle anatomiye çalışırken genelde hem üzerine aldığım notlarla birlikte sunumu hem atlası önüme açıyorum ve bir yandan da ses kaydı dinliyorum. Bunların üzerinden de bazı bloklarda deftere not çıkardım, bazı bloklarda ise slaytın üzerine not aldım ve sunumdaki yapıları işaretledim. Tabii bunu yaparken o yapılara atlastan bakıp nerede olduklarını, hangi yapılara yakın ya da komşu olduklarını ve tabii vücuttaki yerleşimlerini anlayıp olabildiğince aklımda tutmaya çalışıyorum. Zaten görsel hafıza ve işitsel hafızayı bir araya getirip biraz da tekrar yapınca teorik kısmı oturtabiliyorum.


Teorik kısmın yanında uygulama sınavlarına yakın okulda ÖKM (Öğrenme Kaynakları Merkezi)’ye gidip maketler üzerinden tekrar etmeye çalışıyorum. Bunu yaparken de bilmem gereken anatomik yapıları bir liste halinde çıkarıp maketler üzerinden göstererek çalışıyorum. Bu yöntemde yapamadığımız tek şey kadavralar üzerinden istediğimiz zaman çalışmak. Onu da telafi etmek için sınavdan yaklaşık bir hafta önce hocalarımız tüm kadavra ve maketleri çıkararak tekrar etmemize ve soru sormamıza olanak sağlıyorlar. Son olarak uygulama sınavlarına çalışırken yararlanabileceğiniz Youtube videoları var. Bizim okulun ya da başka okulların öğrencileri maketler ya da kadavralar üzerinden bilmemiz gereken yapıları sayıp anlatıyorlar. Maketler ya da kadavralar üzerinden çalışamadığımda ya da uygulamanın son günü tekrar etmek ve kendimden emin olmak istediğimde bu videoları kullanıyorum. Daha önce bu videolardan Tıp Fakültesinde Sınavlara Yönelik Çalışma Yöntemim yazımda bahsetmiştim. (Bu arada o yazıyı okumak isterseniz buraya bırakıyorum.) Bahsettiğim videoların örneğine de buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.



Anatomi dersimiz bitmeden bu yazıyı yazabildiğim için içim gerçekten rahat. Çünkü üzerinden zaman geçtiği zaman her şeyin çok doğru hatırlanmadığı hatta bazen farklı görüldüğünü düşünüyorum. Örneğin 12.sınıftayken bir dönem o kadar yorulmuş hissetmiştim ki bundan daha fazla çalışamam, daha zor olamaz diye düşünüyordum. Ama fakültedeyken o zamanlara göre daha düzenli ve daha çok çalıştığımı gördüm. Çok uzattım ama demek istediğim her şey sıcağı sıcağına daha iyi ve ben de bu nedenle bu yazıyı şimdi atmak istedim. Yukarıda bahsettiğim videolardan birini örnek olsun diye aşağıya bırakıyorum, eğer merak eden olursa oradan da bakabilir. O zaman bir dahaki yazıya kadar kendinize iyi bakın, görüşürüz!



Anatomiye Nasıl Çalışıyorum? | Son Anatomi Derslerimiz Anatomiye Nasıl Çalışıyorum? | Son Anatomi Derslerimiz Reviewed by Bensu on Aralık 16, 2017 Rating: 5

1 yorum:

  1. Bende en son Final sınavlarına nasıl çalışılır adlı yazımı paylaştım bakarsan sevinirim :D

    https://tembelprenses.blogspot.com.tr/2017/12/final-snavna-nasl-calslr-bir-universite.html

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.