Tıp Fakültesinde Sınavlara Yönelik Çalışma Yöntemim

Merhaba! Daha önce tıp fakültesinde nasıl ders çalıştığımla ilgili bir yazı yazmıştım. Bugün ise daha farklı bir konudan bahsetmek istiyorum. Genelde tüm öğrencilerde olduğu gibi ben de sınav zamanı yaklaştıkça çalışma stilimi biraz değiştiriyorum. Bunun nedeni aslında sınavlarımızda iki aylık ders programımızdan sorumlu olmamız ve bu iki ayın başında öğrendiğimiz konuları sınava kadar unutmamız. Şimdi böyle anlatınca mantıksız geliyor çünkü sınav senesinde yazın çalıştığımız konuları martta bile hatırlıyorduk. Ama maalesef tıp fakültesinde hem daha çok ezber yapmak zorundayız hem de çalışmamız gereken çok daha fazla konu var. Bu yüzden de bu iki aylık dönemde öğrendiklerimizi tekrar etme ihtiyacı duyuyoruz.
Öncelikle kendi okulumda uygulanan sistem 7 hafta ders görülmesi ve 8. haftada sınavların yapılması şeklinde. Yani derslerin bitimiyle vizelerimiz arasında boşluk yok. Son haftalarda derslerle birlikte sınav hazırlığını da yürütmemiz gerekiyor. Bu yüzden de sınavlara yaklaşık 3 hafta kala bu çalışma yöntemine geçiyorum diyebilirim. Tıp fakültesinde çıkmış soruların önemini anlatan bir yazı yazmıştım ve o yazıdan da anlayabileceğiniz gibi çıkmışları çözüp üzerinde çalışmadan sınava girmiyorum. Tabii 4-5 yılın çıkmışı olduğundan bu baya zamanımı alıyor diyebilirim. Aslında bunun sebebi soruları araştırarak çözüyor olmam. Yani soruları notlarımdan ya da internetten araştırıyorum ve yanlarına notlar alarak çözüyorum. Bu hem akılda kalıcılığı artırıyor hem de sınavda bu notlar sayesinde diğer soruları da yapabiliyorum. Ama dediğim gibi 4-5 yılın sorularını çözmek (ki eski yıllarda 165 soru soruluyormuş) zaman alıyor ve bunu son haftaya bıraktığımda zorlandığımı fark ettim. Bu yüzden de yaklaşık 3 hafta önceden soru taramaya başlıyorum. O zamana kadar gördüğümüz konuların sorularını çözüyorum. Ve tabii bununla birlikte o zaman işlenen derslerin notlarını da çıkarıyorum. Son haftalarda bu kadar yoğun çalışıyor olmamıza rağmen programda hep o haftalara daha yoğun ve zor konuları koyuyorlar. (Sağ olsun okulumuz çok yardımcıdır.)
Soruların bir kısmını hallettiğim için son hafta geldiğinde kalan soruları çözmek, çözdüklerimi tekrar etmek ve notlarımı gözden geçirmek kalıyor. Böyle uzun uzun yazıldığına bakmayın. Örneğin 2 aylık notların tekrarı 2 günde bitiyor, hatta bütün gününüzü ayırırsanız bir günde bile bitirebilirsiniz. Çıkmışlara ise defalarca kez dönüp tekrar etme şansınız oluyor. Her ne kadar çalışırsanız çalışın konunun tamamını bitirdim diyemiyorsunuz. Aslında bu biraz da YGS’yi bitirdim demek gibi sanırım.
Teorik sınav için bu çalışma yeterli oluyor. Uygulama sınavlarında ise, histolojiyi son güne bırakarak rahatlıkla yapabilirsiniz. Zaten preparatların fotoğrafları olduğu için açıkçası kısa bir tekrarla aklınızda tutabilirsiniz. Anatomi içinse aynı şeyi söyleyemeyeceğim maalesef. En az iki kere (bloktaki anatomi yoğunluğuna göre üç de olabilir) maketler üzerinde tekrar etmenizi ve bu konuda hazırlanan videoları izlemenizi tavsiye edebilirim. Tavsiye edebileceğim bir diğer şey ise videoları izlerken bilmeniz gereken yapıları bir liste halinde çıkarın ve daha sonra bu listedeki yapıları teker teker gözünüzün önüne getirmeye çalışın. Aynı şeyi videoyu durdurup yapının adını kendiniz söyleyerek de yapabilirsiniz. Eğer o yapıyı gösteremiyorsanız tekrar videoyu izleyip aynı şeyi tekrarlayabilirsiniz. Hem aklınızda kalır hem de yapıların yazılışlarını öğrenmiş olursunuz.

Ben teorik sınava ve uygulama sınavlarına bu şekilde çalıştım ve bu sene de bu şekilde çalışmayı düşünüyorum. Aşağıya bahsettiğim anatomi videolarından birini aşağıya bırakıyorum. Çok kaliteli videolar olmasa da bence örnek olması açısından işinize yarar. Ayrıca bıraktığım kanalda her senenin anatomi videoları var, inceleyebilirsiniz. Bugünlük benden bu kadar. Deneyip memnun kaldığınız yöntemler varsa instagramdan bana ulaşabilirsiniz. Bir dahaki yazıya kadar kendinize iyi bakın, görüşürüz!

Tıp Fakültesinde Sınavlara Yönelik Çalışma Yöntemim Tıp Fakültesinde Sınavlara Yönelik Çalışma Yöntemim Reviewed by Bensu on Eylül 11, 2017 Rating: 5

3 yorum:

  1. Merhaba,

    Videolarınızı beğenmemenize üzüldük. Her zaman daha iyisini yapabilme fırsatınız olduğunu da hatırlatmak isteriz, böylece arkadaşlarımız "çok iyi olmasa da" kalitesinden "çok iyi"kalitesine yükselip daha verimli anatomi çalışabilirler :)

    İyi çalışmalar.
    Asım Kuntay Temren

    YanıtlaSil
  2. Edit2: Videolarımızı* Telefonun azizliği işte...

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.