Fizik Çalışırken Yaptığım Hatalar ve Önerilerim

Merhaba! Uzun zamandır sınava hazırlananlara yönelik yazı yazmadığımı fark ettim ve bugün yaptığım birkaç hatayı sizinle paylaşmaya karar verdim. Fizikle ilgili bir yazı yazmam gerekiyordu çünkü YGS’de çok sorun yaşamasam da LYS’de 17,5 net yaptım. YGS’ye ve LYS’ye nasıl çalıştığımı iki ayrı yazıda yazmıştım. Diğer derslerle ilgili önerilerime de oradan ulaşabilirsiniz. O zaman daha fazla uzatmadan fizikle ilgili sizinle paylaşmak istediklerime.

Öncelikle fizik önceki yıllarda çok formül isteyen sayısal bir dersti. Şimdi ise yoruma dayalı bir ders. Burada anlatmaya çalıştığım dersin içeriğindeki değişim değil soru tiplerindeki değişim. ÖSYM’nin çıkmış sorularına baktığımızda eski dönemlerde sayısal sorular ağırlıklı ve işlem yaparak sonuca gidebiliyoruz. Şuan sorulan sorularda ise öncüller, karşılaştırmalar ve terimler daha çok soruluyor. Bu yüzden bence çalışmalar da buna yönelik yapılmalı. Bunu söylememin sebebi buna yönelik çalışmadığım için çok sorun yaşamam ve netlerimin bu kadar düşük gelmesi. Girdiğim sene LYS’de neredeyse soruların tamamında iki şık arasında kaldım. Özellikle sözel konularda hiç bilmediğim şeyler sorulmuştu. Bu yüzden size tavsiyem özellikle sözel konuları iyice öğrenmeniz ve bu konularda bol bol yorum sorusu çözmeniz. Meb’in ders kitabındaki bilgileri de bu konu için kullanabilirsiniz.

Yorum soruları ÖSYM’nin sınavlarında çok soruluyor ancak okul sınavlarında genelde işlemli sorular söz konusu. Bunun öğrenci için avantaj mı dezavantaj mı olduğundan pek emin değilim ancak lise döneminde ya da son sene çalışmalarınızda mutlaka konu anlatımlarının sonunda ya da soru çözümlerinde yapılan yorumlara dikkat edin. Bu açıdan Youtube kanallarını pek beğenmiyorum. Belki ben çok iyi bir Youtube kanalı bulamadım belki de gerçekten bu şekilde soru çözümü yapan kanallar yok.

Hep LYS’den bahsettim ama yorum soruları tabiki YGS’de de çoğunlukta. Aslında bu sorulara yorum sorusundan çok ilginç soru diyebiliriz. YGS  fizikte genelde 1-2 düşündürücü soru oluyor, gerisi ise kolay ve ilginç sorular. Bu soruları ilginç dememin sebebi yüzlerce binlerce sayısal, işlemli fizik sorusundan sonra karşımıza çıkan “Termometre kaç dereceyi gösteriyor?” sorusu. Normal olarak insan bu soruyla karşılaştığında acaba çeldirici soru mu diye incelemeden edemiyor. Bu sorulara nasıl çalışılır diye baya bir düşündüm başta. Sonra fizik hocam bana Güvender YGS Fizik Soru Bankası’nı çözmemi önerdi. Şuan hala satılıyor mu ya da sorular hala benim dönemimdeki kadar ilginç mi bilemiyorum. Ama ben kendi senemde özellikle bu kitaptan çok şey öğrendim. Zor bir kitap değil, hatta çok kolay soruları da var. Ama zaten YGS’de zor bir sınav değil.


Bu yazıda kaç kere söylediğimi bilmiyorum ama mutlaka ve mutlaka öncüllü, yorum yapmanızı gerektiren sorular çözün. Fizik formülleri önemli ve bu yorum sorularının çözümünde kullanmak gerekiyor ama önemli olan düşünme ve soruyu yorumlama yeteneğinizi geliştirmeniz. Ve tabiki sözel bilgi soruları için sözel konuları adınız gibi bilmenizi tavsiye ederim. Sayısal sorularda fikir yürütme ve bir şeyler çıkarma şansınız var ama sözel bilgi sorularında bilgiyi bilmediğinizde hiçbir şey yapamıyorsunuz. Daha fazla 17,5 net yaptığım ve hala nefret ettiğim fizik konusunda önerilerimi bitiriyorum. Umarım siz benim yaptığım hataları yapmazsınız. Blogta görmek istediğiniz konular ve sorularınız için instagramdan bana ulaşabilirsiniz. Bir dahaki yazıda görüşürüz!
Fizik Çalışırken Yaptığım Hatalar ve Önerilerim Fizik Çalışırken Yaptığım Hatalar ve Önerilerim Reviewed by Bensu on Eylül 16, 2017 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.