Çantamda Ne Var? (Lise)

Merhaba! Daha önce üniversite çantamda ne olduğuyla ilgili bir yazı yazmıştım. Bugün de lisedeyken ve sınav senesinde çantamda neler olduğundan bahsetmek istiyorum. Aslında bu konuyu çoğunuzun deneyimlediğinden bildiğimi düşünsem de yazmak istedim. Lisede çantamda olanlar üniversitedekinden neredeyse tamamen farklı. Hem ihtiyaçlar değiştiği için hem de bazı yasaklardan dolayı lise çantam daha kitap defter ağırlıklıydı. Benim gittiğim lisede dolaplarımız olduğu için her gün tüm kitap ve defterlerimi taşımak zorunda değildim. O zaman lise çantamda ne var anlatmaya başlayayım.

Önceki gün eve götürdüğüm defter ya da kitaplardan ya ödev vardır ya da sınav olduğu için yanıma almışımdır. Bu yüzden ertesi gün işim bittiyse onları okula götürüyordum. Tabii sadece ödev olması değil işlenen konuları tekrar etmek için de genelde defterlerim yanımda oluyordu. Özellikle o hafta ne çalışacağım planlıysa kitapları getirip götürmek çok daha kolay oluyordu. Siz de bu şekilde o haftanın planını yaparak kitap ya da defterlerinizi taşırsanız çok rahat edeceğinizi düşünüyorum.

Bu kitap ve defterlere ek olarak yanımda bir test kitabı bulundurmaya çalışıyordum. Özellikle sınav senesinde böyle bir kitabın yanınızda olması hayat kurtarıcı oluyor. Genelde boş geçen dersler test çözerek değerlendirilmez ama son seneye gelince işler değişiyor. Bir bakıyorsunuz önceki senelerde boş derslerde bağırıp çağıran arkadaşlarınız test kitaplarını sizden önce çıkarıyor. Bu yüzden bu zamanları ya da hocanızın boş bıraktığı dersleri bu şekilde değerlendirebilirsiniz.

Eğer benim lisemde olduğu gibi okulunuzda çok fazla fotokopi kullanılıyorsa yanınızda bir dosya da taşıyabilirsiniz. Benim önerim özellikle çok bölmeli olan dosyalardan kullanmanız. Hem derslere ayırıp düzenli tutmanızı sağlar hem de kağıtların kırışmasını diğer dosyalara göre daha iyi önlediğini düşünüyorum.

Tabiki olmazsa olmaz kalemlik ve içini dolduran bir sürü kalem. Üniversitede bu kadar kalem kullanmasam da lisede bol bol renkli ve uçlu kalem kullandım. Hem akılda kalıcılığı artırması açısından hem de o dönemler bu şekilde özenerek not tutmak için vaktimiz olduğundan renkli kalemleri kullanırdık. Ama maalesef üniversitede gördüm ki derslerde renkli kalemi bırakın tek renk kalemle bile hocanın söylediklerini tam olarak not alamıyorsunuz. Renkli kalemler demişken fosforlu kalemleri de mutlaka yanınızda bulundurun ki önemli bir yer olduğunda ya da hocanın sınav sorusu olarak söylediği yerleri işaretleyebilin. Tabii bunu yapamadığınız ve daha sonra dönmek istediğiniz soruları işaretlemek için de kullanabilirsiniz.

Kulaklık ve şarj aletini artık söylememe gerek yok sanırım. Nereye gidersek gidelim yanımızda olduğundan okula giderken de yanımda oluyordu tabiki. Ve buna ek olarak kuru ve ıslak mendil de bulundurursanız sizin için iyi olabilir diye düşünüyorum.


Bu yazıyı yazarken üzerinden çok zaman geçmemesine rağmen liseyi ne kadar özlediğimi fark ettim. Üniversitede olmak da güzel evet ama sanırım üniversite bitince de üniversiteyi özleyeceğim. Bu yüzden keşke bitse artık diye düşünerek değil tadını çıkararak yaşayın. Bugünlük benden bu kadar. Bir dahaki yazıda görüşürüz!
Çantamda Ne Var? (Lise) Çantamda Ne Var? (Lise) Reviewed by Bensu on Eylül 14, 2017 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.