Lisede nasıl çalıştım? Lisedekilere önerilerim neler?



Herkese merhaba! Ağustos ayına geldik ve okulların açılmasına 1aydan fazla bir süre var. Hem lisedekiler hem de üniversiteye yeni başlayanlar ve çalışma sistemini oturtamayanlar için bir seri yazmaya karar verdim. Lisedeki ve üniversitedeki çalışma yöntemlerimden ayrı ayrı iki yazı halinde bahsedeceğim. Anlattıklarımda mutlaka kendi uyguladığınız ya da uygulamak istediğiniz şeyler vardır diye düşünüyorum. O zaman daha fazla uzatmadan lisedeki çalışma yöntemimi anlatmaya başlayayım.
Öncelikle 8.sınıfta yoğun bir sınav temposundan çıkmış oluyor herkes. Bu yüzden liseye başladığınız ilk yaz tatilinizi dinlenip eğlenerek geçirin bence. Ben 9.sınıfa başladığımda çoğu öğrenci gibi bir bocalama dönemi geçirmedim. Sanırım bunda okul başlar başlamaz düzenli çalışmam etkili oldu. Benim lisedeyken uyguladığım yöntem öğrendiğimiz konuları günlük olarak tekrar etmek ve sonra ödevleri yapmaktı. Geri kalan zamanlarda ise en yakın sınavlarıma ve eksiklerime yönelik ek çalışma yapıyordum. Özellikle okuldan geldiğiniz zaman yapacağınız 20-25 dakikalık bir tekrar ile çok fayda görebilirsiniz. Bu tekrar okul defterinizi okumak ve özellikle çözdüğünüz örnekleri tekrar gözden geçirmek şeklinde olabilir. Tabii yapacağınız tekrarın yararlı olması okulda dersi iyi dinlemenize bağlı. Dersleri iyi dinleyin ama okulda kendinizi de sıkmayın. Teneffüslerde arkadaşlarınızla gezin, sınıftan uzaklaşın. Böylece okula adapte olmanız da kolaylaşır diye düşünüyorum. YGS-LYS’ye yönelik yapacağınız en yararlı çalışma o seneki derslerinizi iyice anlamak ve öğrenmek bence. 9. ve 10.sınıfınızı bu şekilde değerlendirebilirsiniz. Zaten derste dinleyip öğrenmiş olacaksınız, evde tekrar yapacaksınız ve sınavlarda önce de konuları birer kere okursanız 3 kere tekrar etmiş ve konuyu iyice sindirmiş olursunuz. Yalnız dikkat etmeniz gereken ezber yapmamak, öğrenmek. Üniversite sınavına hazırlık sürecimde farkettiğim şey iyice öğrendiğim ve üzerine pratik yapıp test çözdüğüm konuları kısa bir tekrarla hatırlayabiliyorum. Ama lisedeki okul sınavları için ezberlediklerimi tamamen unutmuşum ve bu yüzden baştan konuyu öğrenmek zorunda kaldım. Size tavsiyem de 11.sınıfın sonuna kadar konuları sindirerek gitmeniz.
Test çözmeye gelince ise önemli olanın çözdüğünüz soru sayısı değil, nitelikli soru olması. Nitelikli derken en zor soruları çözün demiyorum, hem kolay hem orta hem de zor soru tiplerini çözmekten bahsediyorum. Ve de tabiki yanlış ve boşlarınızı mutlaka hocalarınıza sormanız gerek. Şuan hangi kitapların soruları daha iyi hangi yayınlar ÖSYM soru tipine uygun soru yazıyor bilmiyorum. Çünkü her sene bu yayınlarda değişiklik oluyor. Bu yüzden size kitap önerisinde bulunamam ki zaten bunu doğru bulmuyorum. Bu konuda en doğru fikri kendi hocalarınızdan alabilirsiniz bence.

Söylediklerimi toparlayacak olursam lisede başarılı olmanın yolu bence dersi dinleyip not tutmak, tekrar yapmak ve nitelikli soru çözüp yapamadıklarınızı mutlaka sormak. Yine bana sormak istedikleriniz olursa sağdaki instagram linkine tıklayarak mesaj atabilirsiniz. Ya da vetibbiyelikonustu@gmail.com hesabına mail atarak sorularınızı ve ya yazmamı istediğiniz konuları bana söyleyebilirsiniz. Şimdilik benden bu kadar, üniversitedeki çalışma yöntemimi anlattığım yazı için takipte kalın! Görüşürüz!
Lisede nasıl çalıştım? Lisedekilere önerilerim neler? Lisede nasıl çalıştım? Lisedekilere önerilerim neler? Reviewed by Ömer İrez on Ağustos 07, 2017 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.