Nasıl rahatlıyorum? Sınav dönemimde nasıl kafamı boşalttım?


Merhaba! Geçen yazımda nasıl motive olduğumu ve motive kaldığımı yazmıştım. Bence motivasyon kadar rahatlamak, dinlenmek de önemli. Ben de bu yüzden bugün bu konu hakkında yazmaya karar verdim. Öncelikle motivasyonda olduğu gibi rahatlama konusunda da en doğru yöntemi siz kendiniz bulacaksınız. Çünkü her insan farklı şekillerde dinlenmiş hisseder kendini. Öncelikle benim nasıl rahatladığımdan bahsedeceğim. Benim ortaokulda olduğum dönemde SBS sistemi vardı ve ben sınavlarla 6.sınıfta tanışmak zorunda kaldım. Tabiki bu yaşta bir çocuk için bu tarz sınavların etkileri de büyük oluyor. Örneğin ben kendi dönemimde uykusuzluk sorunu çekmiştim. Okulda, dersanede o kadar söylemişlerdi ki “Geç yatarsanız sabah kalkamazsınız, sınavda uyursunuz.” diye. Ben de tabii bu yüzden erken uyumam gerek diye kendimi şartlandırmış, daha çok uykusuzluk sorunu yaşamıştım. Ama sonra kafamı boşaltmak, rahatlamak için bir yöntem buldum. Deniz kenarında olmak, denizi dinlemek ve izlemek beni çok rahatlatan şeylerdi. Ben de bu yüzden her önemli sınavım öncesi deniz kenarına gitmeye, birkaç saat denizi dinlemeye başladım. Bana çok iyi geliyordu ve o gece daha rahat uyuyordum, kendimi daha dinlenmiş hissediyordum. Daha sonra ise uykusuzluk çektiğim her gece deniz kenarında olduğumu hayal ettim. Oturup dalga seslerini dinlediğimi düşündüm ve farketmeden uykuya daldım. Ben kendi rahatlama yöntemimi bu şekilde buldum ve hala önemli sınavlarımdan önce gider kafamı boşaltır, rahatlarım.
Aslında bu yazıyı benim yaptıklarımı yapın diye değil, kendi yönteminizi bulabilin diye yazıyorum. Benim için deniz kenarında olmak, denizi dinlemek rahatlatıcı ama belki siz kısa bir doğa yürüyüşü ve temiz havayla rahatlayabilirsiniz. Ya da ailenizle geçirdiğiniz vakit sizi rahatlatıyor olabilir. Bazı öğrenciler müzikle ya da film-dizi izleyerek de rahatlıyor olabilir. Ama ben önemli sınavlarınıza 1-2 gün kala bunları yapmanızı pek tavsiye etmiyorum. Özellikle de dinlediğiniz şarkı ağzınıza takılıyorsa ve izlediğiniz filmlerin etkisinde kalıyorsanız bence sınav öncesi yapmamalısınız. Tabii bunlar benim şahsi fikirlerim, kendi sınav dönemimde uygulayıp yararlı bulduklarım. Dediğim gibi sizin için en yararlı, en rahatlatıcı olan yöntemi kendiniz bulmalısınız. Bu arada söylemeden geçemeyeceğim bir yöntem daha var: Kırtasiye eşyalarınıza gömülmek. Kalemlerinizle, defterlerinizle ilgilenmek de eğer benim gibi bir kırtasiye aşığıysanız size iyi gelebilir.

Eğer yazmamı istediğiniz bir konu varsa bana instagram hesabımdan ve mail adresimden ulaşabilirsiniz. Daha önceki yazılarımda da dediğim gibi yorumlarınıza açığım, hatta yorum yaparsanız sevinirim. Bugünlük benden bu kadar, bir dahaki yazıya kadar kendinize iyi bakın!
Nasıl rahatlıyorum? Sınav dönemimde nasıl kafamı boşalttım? Nasıl rahatlıyorum? Sınav dönemimde nasıl kafamı boşalttım? Reviewed by Ömer İrez on Ağustos 05, 2017 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.