Tıp Fakültesinde 2.Sınıf | Neler Öğrendim? Dersler, Sınavlar, Geziler


Selam! Uzun zaman oldu buralara uğramayalı. Bu sene finalsiz geçmek istediğimi söylemiştim daha önce. Onun için son sınavlarım çok önemliydi. Tahmin ettiğim gibi de oldu ve son sınavda hepimiz çok zorlandık. O yüzden bir süre her şeyden uzaklaşmam gerekti. Sınavım çok iyi geçmese de çok büyük ihtimalle finalsizim. Bu yüzden bloga ve Instagram’a sıkı bir dönüş yapmak istiyorum. İlk yazı da bu sene nasıl geçti, neler yaptım, neler öğrendim sizinle paylaşmak istedim. O zaman hadi başlayalım!

Bu yıl gerçekten hiç çalışmadığım kadar çok çalıştım. Hatta sınav senemde bile böyle çalışmamış olabilirim. Öncelikle bu senenin planından bahsedeyim biraz. Şubat tatiline kadar yani ilk dönem, 1.sınıfın devamı şeklinde Anatomi, Histoloji, Fizyoloji gibi dersler vardı. İlk 2 ayda en çok korktuğum Nöranatomi bloğu vardı. Korkuyordum çünkü lisede bile sinir sistemini sevmemiştim, çok ezber olduğunu düşünmüştüm. Ama düşündüğümün tam tersine en sevdiğim, en çok eğlendiğim blok oldu. Konuları birbiriyle bağdaştırıp bir bütün halinde öğrendiğimi düşünüyorum. E hal böyle olunca kendime göre iyi bir not da alabildim. 




Sonraki 2 ayda ise Deri-Lokomotor bloğu vardı. Sözde çok kolay denilen blok, iş tüm vücut kaslarını ezberlemeye gelince hiç de kolay gelmedi bana açıkçası. Kasların yanında bir de göz ve kulak da olunca işler zorlaştı. Böyle dediğime bakmayın, çalışırken çok zor gelmişti ama şaşırtıcı şekilde şimdiye kadar ki en yüksek notum olan 84’ü bu bloktan aldım. 


Anatomi yoğunluğu fazla olan bir yarıyıldan sonra çok daha farklı bir döneme başladık. Artık tamamen derslerimiz değişti. Mikrobiyoloji, Patoloji, Farmakoloji gibi dersler başladı. Bu yüzden de ilk blok geçen sene ilk 2 ayda olduğu gibi Tıp Bilimlerine Giriş bloğuydu. 1.sınıfta Anatomi, Histoloji, Fizyolojiye giriş dersleri görürken, 2.sınıfta Mikrobiyoloji, Patoloji ve Farmakolojiye giriş derslerini gördük. Giriş dediğime bakmayın, benim 2 yıl boyunca en sevmediğim bloklar olur kendileri. Çünkü her şeyden bir parça anlatmaya çalıştıkları için bir bütün oluşturamıyoruz kafamızda. Yani bu bloğa bir isim bile koyamayıp giriş demelerinin sebebi de bu aslında bence. Blok şununla ilgiliydi diyebileceğim bir konu yok, her dersten ufak ufak girişler var. Bu yüzden sınavda sınıfça biraz zorlandık. Okul ortalamasıyla birlikte benim notum da düştü ve 78 aldım. Yine de öyle bir bloktan 78 aldığım için mutluyum açıkçası.

Sonrasında ise Kan-Enfeksiyon-Bağışıklık bloğu vardı. Adından da anlaşılacağı üzere daha çok enfeksiyonlarla uğraştık. Açıkçası bu blok için yaptığım en doğru şey kavram haritası yöntemiyle çalışmamdı diyebilirim. Bu konuda ayrı bir yazı yazmak istiyorum çünkü çok faydasını gördüm. Benim gibi görsel ya da görsel-işitsel öğrenen bir insansanız sayfanın neresinde ne yazmış, ne renkle belirtilmiş akılda kalması için çok önemli oluyor. Birde bunu sesli bir şekilde anlatarak çalışınca çok daha iyi oturuyor. Bu blokla ilgili en sevdiğim şey Tüberküloz, HIV, Anemi, Kanser ve Bulaşıcı Hastalıklar gibi toplumda çok sık görülen, adı geçen hastalıkları öğrenmek oldu. En azından günlük hayatımızda gördüğümüz bildiğimiz şeylerle dersleri bağdaştırmamız daha kolay oldu. Bence bu senenin en yararlı bloklarından biriydi.


Bu blokta ayrıca Verem Savaş Dispanserine gidip biraz işleyişi öğrendik. Dispanserde neler yapılıyor, kimler çalışıyor, ilaçlar gibi pek çok konuda fikrimiz olmuş oldu. Ki bence bu çok önemli. Toplumda herkesin az çok bu konularla ilgili (en azından dispanser ne ve dispanserde ne yapılır) biraz fikri olması gerek. 

Son ve artık ‘Yeter!’ Dedirten blok yani GIS-Beslenme-Metabolizma bloğuna geldik sonunda. 7-8 ay yoğun tempoyla çalışmanın sonunda hem bıkkınlık hem de finalsizlik stresi üzerine binince gerçekten zorlandım. Masanın başına oturup çalışasım gelmedi açıkçası. Havalar da iyice güzelleşince çalışmak zorlaştı. O yüzden iyi ki ilk bloklarda iyi çalışıp sıkı tutmuşum diyorum. Son blokta daha çok Gastrointestinal yani Sindirim sistemi ile ilgili hastalıklar, parazitler, kanserler vs. İle ilgilendik. Bu blokta en sevdiğim şey de besin zehirlenmesini öğrenmiş olmak sanırım. Öğrenmeden tam 1 hafta önce de zehirlenmiş olduğum için üzerine bunu öğrenmek çok iyi oldu. 


Tabi bunların arasında mesleksel beceriler dersinde de öğrendiğimiz birçok şey oldu. Servikal boyunluk takma, çocuk ve bebek CPR (yani kalp masajı ve suni teneffüs), kalın damla ve ince yayma ve damar yolu açmayı öğrendik. Damar yolu açma için yine ayrı bir yazı yazacağım. Diğerlerine gelecek olursak, boyunluk takma hayati öneme sahip ama kolay bir beceriydi. CPR ise geçen sene yetişkinde öğrendiğimiz için ufak farklılıklarla hemen öğrendik. Kalın damla ve ince yaymada ise daha çok laboratuvar becerilerimizi geliştirdik. Dediğim gibi damar yolu açma deneyimimden başka bir yazıda bahsedeceğim. 




Son olarak Şubat tatiline çıkmadan önce bazı sistem muayenelerini öğrendik ve bunlardan sınav olduk. Daha önce bahsetmiştim, odalara girip simüle hastalar üzerinde uyguluyoruz tüm muayeneyi diye. Klinik anlamında da hem bunları hem de ASM ziyaretlerimizi yaptık.

Sanırım şimdilik böyle. Aslında anlatmak istediğim çok şey var ama daha fazla uzatıp sizi de sıkmak istemiyorum. O yüzden başka yazılarda devam ederiz. Umarım sizin için de yararlı bir yazı olmuştur. Musmutlu tatiller hepimize!
Tıp Fakültesinde 2.Sınıf | Neler Öğrendim? Dersler, Sınavlar, Geziler Tıp Fakültesinde 2.Sınıf | Neler Öğrendim? Dersler, Sınavlar, Geziler Reviewed by Bensu on Haziran 10, 2018 Rating: 5

7 yorum:

  1. Çok ilginç bir yazı ve ilginç bir blog. Çok hoşuma gitti doğrusu çok güzel bir fikir olmuş. Takipteyim sıkça ziyaret edeceğim.

    birsenle.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında hayatımda olan biten her şeyi yazmaya çalışıyorum, yorumunuz için çok teşekkürler :)

      Sil
  2. Kolay gelsin canım, başarılarının devamını diliyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Kadavra gördün mü gördüysen neler hissettin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet 1,5 sene boyunca kadavra gördüm tabiki ama beni kötü etkilediğini söyleyemem. Üzerinde çalışıp öğrenmemizi kolaylaştırıyorlar ve bence bedenini kadavra olarak bağışlamak, böyle bir şeye hizmet etmek çok kutsal.

      Sil
  4. Kullandığınız tıp kitaplarını da yazar mısınız özellikle 2.sınıf için

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.