Öğrenciler İçin 5 Pratik ve Sağlıklı Tarif



Selam! Bir süredir kendi yaptığım ve beğendiğim yemekleri, içecekleri Instagram’a koyuyorum. Şimdi de neden hepsinin tarifini bir yazıda vermeyeyim diye düşünerek böyle bir yazı yazmaya karar verdim. Hemen belirteyim, mutfakta zaman geçirmeyi çok seven bir insan değilim. Tabi bir de öğrenci olunca bunun için çok vaktim de olmuyor. Bu yüzden olabildiğince pratik tarifler yapmaya çalışıyorum ve sizinle paylaşacağım tarifler de bu şekilde pratik tarifler. Hadi başlayalım!

  • Peynirli-Yumurtalı Ekmekler



Malzemeler: 1 yumurta, kendi isteğinize göre peynir (Ben 1 dilim tulum kullandım.), 1 tatlı kaşığı zeytinyağı, isteğinize göre çörek otu/susam/çeşitli baharatlar ve 3 ince dilim ekmek

Yapılışı: Öncelikle yumurta, küçük dilimlenmiş peynirler, zeytinyağı ve baharatları bir kasede iyice karıştırın. Daha sonra ekmekleri iki taraflı olarak yumurtalı karışıma batırın ve bir miktar yumurtaya bulanmalarını sağlayın. Ekmekleri yağlı kağıda dizip karışımı üzerlerine dökün ve fırında 15 dakika kadar pişirin. 

  • Şekersiz Sufle



Malzemeler: 1 olgun yerli muz, 2 çorba kaşığı kakao, 1 çorba kaşığı tahin, çay kaşığının ucu ile karbonat, arzuya göre üzerine damla çikolata (Ben evdeki bitter çikolatadan çok az kırıp kullandım.) 

Yapılışı: Muzu çatalla iyice ezin ve üzerine tahin, kakao ve karbonatı ekleyip iyice karıştırın. Isıya dayanıklı kaba aldıktan sonra üzerine çikolata parçalarını serpin ve önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 10 dakika pişirin. (Daha yumuşak kıvamlı seviyorsanız 6-7 dakika yeterli olacaktır.)


  • Fırında Soslu Tavuk ve Patates



Malzemeler: Dilediğiniz miktarda patates ve tavuk, zeytinyağı, tuz ve baharatlar (özellikle pulbiber)

Yapılışı: Patatesleri ve tavuğu istediğimiz boyutlarda kesiyoruz. (Ben patatesleri elma dilim, tavukları da küçük parçalar halinde kestim.) Zeytinyağı ve baharatlarla karıştırıp yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine döküyoruz. Üzeri kızarana kadar fırında pişiriyoruz. 

Not: Ben genelde patates ve tavuğu ayrı ayrı pişirdikten sonra birleştiriyorum.
Not 2: Tavuk için hazır soslar var onları da kullanabilirsiniz. 

  • Sebzeli Soslu Spaghetti 



Malzemeler: Spaghetti, mantar, domates, kırmızı biber, havuç, isteğe bağlı olarak kaşar peyniri

Yapılışı: Tüm malzemeleri ufak ufak doğradıktan sonra bir tavada biraz yağ ile pişiriyoruz. (Özellikle domates suyunu salana kadar beklerseniz daha lezzetli oluyor. ) Bu sırada spaghettiyi de tencerede haşlatıyoruz. Haşlattığımız makarnayı sosla birleştirip bir süre de pişirip iyice karıştırıyoruz. Dilerseniz tabağa aldıktan sonra üzerine biraz peynir de serpebilirsiniz.

  • 2 Dakikada Soğuk Kahve



Malzemeler: 1,5 su bardağı süt, 2 tatlı kaşığı instant kahve (nescafe), yarım tatlı kaşığı şeker, buz

Yapılışı: Süt, kahve ve şekeri kapaklı bir kaba alıp bir miktar çalkalayın. (köpük kıvamına gelene kadar) Daha sonra bardağa döküp üzerine istediğiniz miktarda buz ekleyin.


Gerçekten beklediğimden çok daha güzel oldu tadı, bence mutlaka bir şans verin :)
Öğrenciler İçin 5 Pratik ve Sağlıklı Tarif Öğrenciler İçin 5 Pratik ve Sağlıklı Tarif Reviewed by Bensu on Mayıs 06, 2018 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.