Yulaflı Muzlu Sağlıklı Kurabiye Tarifi


Merhaba! Bu yıl için hedeflerimden biri de kilo vermek ve beslenme, spor düzenimi oturtmak yazmıştım geçen yazımda. Bunun için de daha sağlıklı tariflere yöneldim ve biraz da kendime uyarlayarak güzel bir kurabiye yaptım. Yapılışı 20-25 dakika sürüyor bu nedenle öğrenciler için hayat kurtarıcı diye düşünüyorum.

Malzemeler:
  • 2 büyük boy muz
  • 1 su bardağı yulaf ezmesi (Marketlerde mısır gevreği reyonunda birçok markanın var ben Lifalif kullandım.)
  • 1 avuç kuru meyve
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • İsteğe bağlı olarak badem

Hazırlanışı:

Muzları soyduktan sonra bir kaba alıp eziyoruz. Daha sonra yulaf ezmesi, tarçın ve kuru meyveleri ekliyoruz. Ben bunun için kayısı, erik ve yaban mersini kurusu tercih ettim ama evdeki kuru meyveleri de değerlendirebilirsiniz. Ayrıca birkaç tane bademi de ikiye bölerek içine attım. Daha sonra tüm malzemeleri karıştırıyoruz. Tepsiye fırın kağıdını serip kurabiyelere istediğimiz şekli veriyoruz. Ben bu ölçülerle 9 adet yaptım. Daha sonra 175 derecede 15-20 dakika fırında pişiriyoruz ve hazır!



Bu tarifi çok sevmemin nedeni içinde un, yağ, şeker gibi şeylerin olmaması. İçindekiler tamamen sağlıklı olduğu için bir kurabiye yaklaşık 40-45 kcal oluyor ki bu ara öğünlerde tüketmek ve şekerinizi dengelemek için birebir diye düşünüyorum. Bu arada içindeki muzdan dolayı çok katı olmuyor kurabiyeler, biraz yumuşak kalıyor. Özellikle soğudukça da tadı güzelleşiyor. Ben okulda da ara öğünlerde çikolata vs. yemek yerine bu kurabiyelerden yiyebilirim diye düşündüm.


Umarım siz de severek yaparsınız ve benim kadar lezzetli bulursunuz. Eğer yaparsanız bana düşüncelerinizi ve fotoğrafını atmayı unutmayın. Afiyet olsun!
Yulaflı Muzlu Sağlıklı Kurabiye Tarifi Yulaflı Muzlu Sağlıklı Kurabiye Tarifi Reviewed by Bensu on Aralık 18, 2017 Rating: 5

12 yorum:

  1. Tarif çok sağlıklı duruyor, kızım için deneyeceğim. Güzel paylaşım için teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim yorumunuz için, umarım hoşunuza gider...

      Sil
  2. Eminim tadıda güzeldir 😊 biz genelde pankek yapıyoruz yukaf ezmesini muz ile :) ama bu tarifide cok sevdim denicem mutlaka :) tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pankek de güzel olur yulaf ezmesi ile evet, ben teşekkür ederim yorumunuz için. Umarım bu da hoşunuza gider:)

      Sil
  3. Harika kurabiyeler bayıldım tarifine.

    Bu arada yeni keşfettim takipteyim
    Bana da beklerim.
    birsenle.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Ben de takibe aldım hemen.

      Sil
  4. Evdeki yulaf ezmelerini değerlendirmek için tam da böyle bir tarif arıyordum :) Deneyeceğim ilk fırsatta :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de o amaçla değerlendirmiştim, umarım siz de beğenirsiniz :)

      Sil
  5. Çok güzel görünüyor. Tam da diyette olduğum zamanda karşıma çıktı. Deneyeceğim. Teşekkürler :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, umarım tadını da seversiniz :)

      Sil
  6. Harika bir tarif deneyecegim ben de 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, umarım tadını da seversiniz :)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.