“Hiç Temelim Yok Nereden Başlamalıyım?” Diyenler İçin

Merhaba! Instagram DM’den bu konuyla ilgili çok soru alıyorum ve ben de toplu bir cevap olması açısından bu konuyla ilgili bir yazı yazmaya karar verdim. Öncelikle temelinizin olmaması başarmanıza engel değil. Genelde bana “Yapabilir miyim?” diye soruyorsunuz ve hep aynı cevabı veriyorum: Yeterince istedikten ve bunun için emek verdikten sonra yapamayacağınız hiçbir şey yok. Ancak şunu söylemeliyim temelinizin olmaması daha fazla çalışmanızı, daha fazla emek vermenizi gerektirebilir. Ama bu çalışmanız sonucuna değecek ve istediğiniz yerde olacaksınız. Sırf bunun için bile bence daha fazla çalışmanıza değer.
Sosyal medyada çok fazla bu konuyla ilgili yazı görüyorum. Nereden başlamalıyım diye sormak yerine bence hemen başlayın. Nereden olduğunun çok önemi yok aslında. Ama yine de planlı ve programlı gitmek isteyenler için nasıl çalışmanız gerektiğinden bahsedeyim. YGS’nin konularını çok hızlı bir şekilde bitirebilirsiniz. Bu yüzden herkes bitirmiş ben geç mi kaldım diye düşünmeyin. Yalnız YGS’yi bitirmek demiyorum, konularını bitirmek diyorum. Çünkü YGS için çok fazla soru tipi var ve YGS’yi bitirdim diyenler bile denemelerde çok iyi netler çıkaramıyor. YGS’yi için çok uzun bir çalışma ya da her dersten çok sayıda kitap bitirmek gerekmiyor. Böyle olduğu için de sizi çok oyalamayacağını söyleyebilirim.
Konuları herhangi bir kursta ya da okulda öğrenmiyorsanız Youtube videolarını ya da konu anlatımlı kitapları kullanabilirsiniz. Bu konuda şu kanalı ya da bu kitabı kullanın diyemiyorum çünkü herkesin anlatımını beğendiği ve severek kullandığı birçok kanal ve kitap var. Videolar için deneyerek ve kitaplar için de gidip kitapçıda inceleyerek karar verebilirsiniz.
LYS için ise kesinlikle beklemeyin, YGS ile birlikte ilerlemeye çalışın. Özellikle LYS bilgiye dayalı bir sınav olduğu için konuları çalışmak daha çok zaman alıyor ve ne kadar ötelerseniz daha sonrasında o kadar sıkışmanız demek. Özellikle 12.sınıf konularını mümkünse okulla ya da kursunuzla takip ederek öğrenin. Zaten bu konuları halletmeniz demek, LYS’nin büyük kısmını halletmeniz demek. Eğer okula ya da kursa gitmiyorsanız da 12. Sınıf konularının çoğunu şubat tatiline kadar öğrenmeye çalışın.
Okul dönemini çok verimli bir şekilde değerlendirebilirsiniz. Bu yüzden kendinize YGS ve LYS konularını içeren bir program hazırlayın. Bunu özellikle denemelerdeki eksiklerinize yönelik yapabilirsiniz. Okul açılana kadar ise “Zaten ne kaldı ki okulların açılmasına?” psikolojisinden çıkıp bir an önce çalışmaya başlayın. Emin olun iki hafta size çok şey katabilir ve netlerinizin de arttığını görebilirsiniz. Şuan netlerinizin size göre düşükse kesinlikle moral bozmayın. 2-3 konuyu hallederek bile netlerinizi çok fazla artırabilirsiniz.
Özellikle YGS için ezber yapmaktan olduğunca kaçının. Öğrenebileceğiniz her şeyi mantığını kavrayarak öğrenin ki hem kalıcı olsun hem de farklı bir soru tipi geldiğinde o soruya uyarlayabilin.
Dediğim gibi hiçbir şey için geç kalmış değilsiniz. Başarmak için önünüzde hiçbir engel yok ve en önemlisi de kimsenin ne söylediğini umursamayın. Bazı yazılar gördüm TEOG puanı 450’nin üzerinde olanlar Tıp düşünmesin gibi. Asla buna katılmıyorum. Meslek lisesinden kazanan da açık liseden kazanan da var tıbbı. Her zaman başaracağım diyerek yola çıkın ve kendinize olan inancınızı kaybetmeyin.

Bu yazıyı okuduysanız eğer zaman kaybetmeden masanın başına geçin ve hayalleriniz için çabalayın. Bir dahaki yazıya kadar bol bol çalışın, görüşürüz!
“Hiç Temelim Yok Nereden Başlamalıyım?” Diyenler İçin “Hiç Temelim Yok Nereden Başlamalıyım?” Diyenler İçin Reviewed by Bensu on Eylül 04, 2017 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.