Tercihlerin Açıklandığı Gün Bekleyişim ve Tepkilerim

Herkese merhaba! Dün tercihlerin sonuçları açıklanmışken bu yazıyı yazmak istedim. Aslında LYS sonuçları daha önce belli olsa da istediğimiz üniversiteyi kazanmış olduğumuzu görmek başka bir şey. Geçen yaz tercihlerimde Ege ve Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakülteleri’ni yazmıştım. Bu yüzden beklediğim bu ikisinden biriydi. Aslında istediğim Ege’ydi. Çünkü hep eğitimi daha iyiymiş gibi anlatılmıştı. Fakülteye girince öyle olmadığını anladım. İkisi arasındaki temek fark sistemlerinin farklı olması. Bu yüzden araştırıp bu sistemleri öğrenip ona göre tercih yapmak gerek. Bunu zaten başka bir yazıda anlatmayı düşünüyorum. Şimdi tercih gününe gelelim. Bizim senemizde genelde sonuçlar sabahtan açıklandığı için ben de o sabah erken kalkıp beklemeye başladım. Saatler geçtikçe sayfayı yenileyip duruyordum herkes gibi. Kendimi oyalamak için bir şeyler yapmaya, kitaplarla, dizilerle zaman geçirmeye çalışıyordum. Tabiki ne yaparsanız yapın böyle bir şeyi unutamıyorsunuz, 2 dakikada bir yeniliyorsunuz sayfayı. Açıklanmadıkça iyice gerilmeye başlamıştım, bugün açıklanmaz artık diye düşünüyordum. Sonra bakmaktan vazgeçtim, saat 17’yi geçti diye ertesi güne kalır diye düşündüm. Annem ve babamla otururken bir anda bakma isteği geldi içimden. Açıklanmamıştır ama bakayım tekrar diye düşünerek siteye girdim ve “Açıklanmıştı.”. Resmen şok oldum, bir süre sadece ekrana baktım. Sonra “Dokuz Eylül olmuş.” diyebildim sadece. Üzülmüş değildim ama bir anda kilitlenmiştim sanki. Bu kadar uzun süre bekleyince böyle oluyor sanırım. Sonrası sevinç tabiki. 1,5 yıllık çalışmanızın, emeğinizin karşılığını aldığınızı görmek çok güzel bir şey. Üniversiteyi kazandığınızı görmek, sonuç ne olursa olsun rahatlatıcı bir şey. Tabiki istediğiniz üniversite ve bölümse.
İstediği yeri kazanamamış ya da yerleşememiş olanlara ise söylemek istediğim tek şey: “Pes etmeyin.”. Sonuçta bu sizin hayaliniz ve yeterince çalışırsanız yapamamanız için bir sebep yok. Tabii bir de bir sene daha çalışmak için gerçekten kendinize güvenmeniz ve psikolojik olarak buna hazır olmanız gerek. Sonuçta arada çok az bir süre dinlenerek çok yoğun tempoyla çalışacaksınız ve bu karar tamamen size ait olmalı. Eğer tekrar hazırlanmak istiyorsanız bir önceki sene yaptığınız hataları yapmamaya dikkat edin. Artık daha tecrübelisiniz ve bu sizi öne geçiriyor. Bunu düşünerek hareket edin ve mutlaka bu tecrübenizi kullanın bence.

Özetle ben tercihlerin açıklandığı an tepkisiz kalmıştım. Daha doğrusu tepki verememiştim. Umarım hepinizin sonuçları iyidir ve beklediğiniz, istediğiniz yerlere yerleşmişsinizdir. Şimdilik anlatacaklarım bu kadar. Kendinize iyi bakın, görüşürüz!
Tercihlerin Açıklandığı Gün Bekleyişim ve Tepkilerim Tercihlerin Açıklandığı Gün Bekleyişim ve Tepkilerim Reviewed by Bensu on Ağustos 09, 2017 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.