Tıp Fakültesi İçin Kullandığım Aplikasyonlar(Uygulamalar)

Herkese merhaba! Tıp fakültesi için çok yararlı olacağını düşündüğüm birkaç yazı yazmaya karar vermiştim. İlki ingilizce dersinden muafiyet içindi, ikincisi dersler ve şimdi ise kullandığım telefon uygulamalarını yazmaya karar verdim. Öncelikle bu konuda yapılmış çok fazla ücretsiz uygulama yok. Ücretli uygulama kullanmayı ise ben gerekli bulmuyorum. O yüzden yazacağım tüm uygulamaların ücretsiz olduğunu söyleyebilirim(tabii bu Appstore için geçerli, Google Play Store’da nasıldır bilemiyorum). O zaman bu yararlı bulduğum uygulamaları anlatmaya başlayayım.
Tıp Sözlüğü: Tıp fakültesine başladığım ilk günden beri kullanıyorum sanırım bu uygulamayı. Öğrendiğimiz çoğu şey Latince olduğu için anlamıyoruz ilk sene. Bu yüzden özellikle ilk aylarda ders çalışırken sürekli sözlüğe bakma ihtiyacı duydum. Bu uygulamadan başka bir Latince sözlük ya da bu konuyla ilgili başka bir kitap almadım. Ben yeterli olduğunu düşündüm. Ama tabii bazı okulların özellikle Latince öğrenmek için çok zaman ayırdığını duydum ve eğer okulunuzda böyle bir uygulama varsa Latince sözlük yararlı olabilir. Benim okulumda dersler sırasında Latince öğrendiğimiz için gerek kalmadı.
Ess. Skeleton 4: İlk sene ve hatta ilk iki ayda tüm vücut kemiklerini ve ayrıntılarını öğrendiğimiz için bu uygulama çok işime yaradı. Özellikle hem bütün halde hem de parça parça kemikleri görebilmemiz çok işime yaradı. Okulda gerçek kemikler de var ancak özellikle teorik bilgiye gerçek kemik gibi bir görüntüyle çalışmak akılda kalıcılığı artırıyor.
VisAnontomyLite: Bu uygulama özellikle sistemler ve kaslar için çok yararlı. Ess. Skeleton’un kas ve sistem versiyonu gibi düşünebilirsiniz. Bu şekilde çalışan birçok uygulama var ama çoğu ücretli. Bu uygulama ise kısıtlı bir kullanım sunuyor ama ücretsiz. Başta da dediğim gibi ücretli uygulamalara gerek olduğunu düşünmediğim için anatomi için bu iki uygulamayı yeterli buluyorum.
Mnemonics: YGS-LYS senesinden çıkan herkes akılda kalıcılığın önemini bilir diye düşünüyorum. Tıp fakültesinde de kendinize göre bazı taktikler ile öğrendiklerinizi aklınızda tutmak durumundasınız. Bu uygulama sizin için bunu yapıyor diyebilirim. Ders ve konuya göre size aklınızda tutmanız için ipuçları veriyor. Yani sınav senesinde bol bol yaptığınız şey size hazır olarak sunuluyor ki bence bu çok yararlı. Tek dezavantajı var: Tüm bu ipuçlarının ingilizce olması. Eğer ingilizce okuyorsanız ya da okuyacaksınız iyi olabilir tabii ama Dokuz Eylül’de eğitim dili Türkçe olduğu için ben fazla faydalanamadım.

Benim ilk sene kullandığım uygulamalar bunlardı. Eğer sonraki senelerde keşfettiğim uygulamalar olursa mutlaka yeni bir yazı yazarım. Şimdilik bu kadar, bir dahaki yazıya kadar kendinize iyi bakın! Görüşürüz! 
Tıp Fakültesi İçin Kullandığım Aplikasyonlar(Uygulamalar) Tıp Fakültesi İçin Kullandığım Aplikasyonlar(Uygulamalar) Reviewed by Bensu on Ağustos 18, 2017 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.