LYS Sonucum Nasıldı? LYS’ye Nasıl Çalıştım?

Merhaba! Daha önceki yazılarda YGS sonucumu ve YGS’ye nasıl çalıştığımı yazmıştım. Bugünde LYS’den bahsetmek istedim. Öncelikle LYS’ye çalışmaya başlamak için kesinlikle YGS’nin geçmesini beklemeyin. Çünkü LYS bilgiye dayalı bir sınav ve iki aylık bir süre tüm bilgileri öğrenip farklı soru tiplerini çözmek için yeterli bir süre değil. Özellikle size tavsiyem 12.sınıf başladığında okulda işlenen dersleri çok iyi takip etmeniz ve dersi iyi dinlemeniz. 12.sınıf LYS’nin yarısından fazlasını kapsıyor ve eğer bu konuları hallederseniz daha rahat edersiniz. Diğer LYS konularına ise YGS’yi kolayladığınızda başlayabilirsiniz. Ben yanlış hatırlamıyorsam aralık ayında başlamıştım. LYS sonucum bu şekildeydi:
Şimdi gelelim ders ders nasıl çalıştığıma. Öncelikle matematikten başlamak istiyorum. Matematik için diyebileceğim şey bol soru çözün ve yapamadıklarınızı hocalara sorun. LYS matematikte bilgiye dayalı sorular ağırlıklı olduğu için konu çalışmayı aksatmayın tabiki. Özellikle 12.sınıf konularını çok çok iyi öğrenin çünkü bu konulardan zorlayıcı soru sorma ihtimalleri daha fazla. Bir diğer tavsiyem ise YGS öncesi bir soru bankası ile başlayın ve o kitabı tamamen bitirin. Tüm sorularını mutlaka çözün, yapamadıklarınızı sorun ama tam anlamıyla bitti diyebilecek hale gelin. O soru bankası bittikten sonra ise LYS’ye yaklaşık bir ay kala yeni bir soru bankasına başlayın. Ama özellikle bu soru bankasının kapsamlı ama soru tekrarı yapmayan bir kitap olmasına dikkat edin. 1-1,5 ay kala da bu kitabı çözerseniz konular aklınızda kalmış olur. Hem de sınava iki soru bankasını tamamen bitirmiş halde girersiniz. Geometriyi çok sevmeme rağmen tıp istediğim için geometriye çok ağırlık vermedim. Zaten öncesinden gelen çok sağlam bir geometri temelim vardı. Bunu da çok soru çözerek, çözemediklerime uğraşıp üzerine giderek oluşturdum. Bu konuda özellikle soru çözerek soruyu görme yeteneğiniz gelişir diye düşünüyorum.
Şimdi fen derslerinden bahsedeyim biraz. Fizik konusunda konuşmam pek doğru olmaz diye düşünüyorum. Netlerimden de görüldüğü üzere fiziğe çok doğru çalışamadım. Aslında sayısal konuları daha iyi biliyordum. Ama son dönemlerde bence fizikte sözel konulara ve sayısal konuların yorum sorularına daha çok ağırlık vermek gerekiyor. Formülden ya da sayısal işlemli sorulardan çok yorum soruları soruluyor ve bu sorular öncüllü olduğu için eleyici oluyor. Dediğim gibi bu konuda tavsiye vermem çok doğru olmaz ama yorum sorularına ağırlık verin diyebilirim.
Kimya bence LYS için en zevkli ve kolay derslerden biri. Zaten 12.sınıfta Organik Kimya’yı günü gününe öğrenip soru çözümünü yaparsanız LYS’nin yarısını bitirmiş olursunuz diyebilirim. Organik Kimya’ya nasıl çalıştığımı ayrı bir yazıyla anlatmayı düşünüyorum. Çünkü günü gününe tekrar edilmesi ve soru soru çözülmesi gereken bir ders. Diğer LYS kimya konuları ise konularını öğrenip üzerine bol soruyla halledilebilecek konular. Ben kendi sınavımda Organik Kimya kısmında yanlış yapmadım. Tüm yanlışlarım diğer konularda ve öncüllü yorum sorularındaydı. Özellikle benim girdiğim sene zorlayıcı yorum soruları gelmişti ve bu yüzden eleyici oldu. Konuları az çok bitirince de bol bol deneme çözmeye başlayın. Çünkü kendinizi görüp geliştirmeniz açısından deneme çözmek çok önemli.
Biyolojiden YGS ile ilgili yazımda da bahsetmiştim. Bence biyolojide YGS-LYS ayrımı yapmak doğru değil. Çünkü konular bütünlük gösteriyor ve keskin bir çizgiyle ayırmak pek mümkün değil. Bu yüzden bence konulara yazın çalışmaya başlayın ve bütün olarak gidin. Biyolojide özellikle tıp fakültesi isteyenler için önemsiz bile görseniz, bildiğinizi bile düşünseniz tüm konuları en az bir kere tekrar edin. Ve tabiki biyoloji için en önemli şeylerden biri soru çözmek. Olabildiğince farklı kaynaktan, farklı tipte sorular çözmeye çalışın. Biyolojide yaptığım tüm hatalar dikkatsizlikten kaynaklanıyordu, bilmediğim şeyler değildi. Ama özellikle son dönemlerde kimya için de dediğim gibi bol bol deneme çözün. Hem süreyi iyi ayarlamak hem de çok soru görmek için deneme çözmek çok yararlı diyebilirim.
Uzun bir yazı oldu ama umarım yararlı olmuştur. Sormak istedikleriniz olursa instagram adresimden ulaşabilirsiniz. Bir dahaki yazıda görüşürüz!


LYS Sonucum Nasıldı? LYS’ye Nasıl Çalıştım? LYS Sonucum Nasıldı? LYS’ye Nasıl Çalıştım? Reviewed by Bensu on Ağustos 19, 2017 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.