Sınav Senesinde Bölüm Denemelerinin Önemi

sınav senesinde bölüm denemeleri
Merhaba! Okulların açılmasına az kalmışken bölüm denemeleri ve sınav açısından öneminden bahsetmek istiyorum. Kendi sınav senemde hem YGS hem de LYS için bölüm denemelerini kullanmıştım. Çok da yararını gördüğümü düşünüyorum. Öğrencilerin genelde deneme çözerken daha çok zevk aldığını düşünüyorum. Farklı konulardan sorular görmek, aynı konunun testlerini çözmekten daha eğlenceli. Bu yüzden bölüm denemelerini özellikle konuların tamamı olmasa da bir kısmını tamamladığınızda çözmeye başlayabilirsiniz. Zaten hocalarınız da bunu tavsiye eder diye düşünüyorum.
Bölüm denemelerinin en önemli katkıları bence farklı soru görmek ve süre kontrolü yapmayı öğrenmek. Özellikle YGS’de süreyi kontrol edebilmek çok önemli. Birçok öğrenci bu konuda sorun yaşıyor ve sınavın bir kısmını yetiştiremiyor. Bu konunun çözümü de hem bölüm denemesi hem de bütün deneme çözmekte. Bölüm denemesi çözerken süre tutarak çözerseniz günden güne gelişiminizi de görebilirsiniz. YGS için özellikle Türkçe ve Sosyal Bilimler için ayırdığınız süreyi bu şekilde kısaltabilirsiniz. Özellikle bu iki ders çok uzun sürmediği için günde birer deneme çözebilirsiniz diye düşünüyorum. Zaten sınava az kala(şubat tatili gibi) sadece deneme ve bölüm denemesi çözersiniz.
LYS için ise pratiklik kazanmanızı sağlar. LYS’de özellikle sayısal derslerden üst üste soru çözeceğiniz için belirli bir yerden sonra yorgun hissedebilirsiniz. Belki normalde masa başında 80 matematik sorusu çözmek sizi bu kadar yormaz ama gerçek sınavda daha da çok dikkatinizi vereceğiniz için sınavın son dakikalarında yorgun hissedebilirsiniz. Bu yüzden bölüm denemesi çözmek sınavda bu yorgunluğun oluşmasını engelleyebilir.
Bölüm denemesi konusunda hangi yayınları tercih edeceğinizi zaten hocalarınız da söyler diye düşünüyorum. Ama tercih ederken sınava uygun olup olmadığına mutlaka dikkat edin. Özellikle YGS için farklı soruları olan yayınları tercih edebilirsiniz. Örneğin Türkçe’de bol bol dil bilgisi soran bir yayını çözmek size çok da bir şey katmaz. Ayrıca süre konusunda da gerçekçi bir sonuç olmaz. Bu yüzden alırken içini biraz karıştırmanız sizin yararınıza olur.

Sonraki yazılarda tüm dersleri içeren denemelerden çözmenin yararından da bahsetmek istiyorum. Sorularınızı ve yazmamı istediğiniz konuları bana instagram adresimden iletebilirsiniz. Bir dahaki yazıda görüşürüz!
Sınav Senesinde Bölüm Denemelerinin Önemi Sınav Senesinde Bölüm Denemelerinin Önemi Reviewed by Bensu on Ağustos 30, 2017 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.