Sağlık Temalı 3 Belgesel



Selam! Uzun bir ara verdim yine buralara ama çok içime sinen bir içerikle döndüm. Bu yaz kendime belirlediğim hedeflerden biri de filmlere, belgesellere zaman ayırmaktı. Öyle de yaptım ve bol bol izledim. Bugün de izlediğim sağlık temalı 5 belgeselden bahsedeceğim. Yazıya geçmeden önce bu belgesellerin bilgi birikimi gerektirmediğini, yani her yaştan her kesimden insana hitap ettiğini söyleyebilirim. Bence herkesin kendi sağlığı için izlemesi ve öğrenmesi gereken bilgilerden söz ediliyor. O zaman hadi başlayalım!

  • Sağlık Komplosu


Bu yaz izlediğim ilk belgesel Sağlık Komplosu’ydu. Netflix’te görüp şans vermek istemiştim ve izledikten sonra da iyi ki dedim. Aslında bu belgesel temel olarak sağlıktaki tüm yanlışlardan bahsediyor. Beslenme ve hastalıklar arasındaki ilişkiden ve bunun yanında ilaç ve gıda sektörüne gereksiz yere yapılan yatırımdan işlenen konular. Bu belgeselde beni en çok etkileyen şeyden bahsetmek istiyorum kısaca. 

Belgeseli yapmak için yola çıkan ve sunan kişi Amerikan Kalp Dernekleri’nden birinin internet sitesine girip beslenme önerileri sayfasını inceliyor. Verilen yemek örneklerin çoğu bilinenin tersine işlenmiş etlerle dolu ve bu yemekler kalp hastalarına öneriliyor. Sonra aynı derneklerin neden bu örnekleri verdiğini sormak için yetkililerle görüşmek istiyor ama tabiki ya hayır cevabını alıyor ya da kabul eden görüşmeciler, görüşme sırasında “Bu konuda bilgimiz yok.” Cevabını verip görüşmeyi sonlandırıyor. Sonra fark ediyor ki bu derneklerin sponsorları tam da sitede önerdikleri yiyeceklerin firmaları. Bu firmalardan sponsor aldıkları için binlerce insanın sağlığı ile oynuyorlar. Bu örnek Amerika’dan ama ben aynı olayların Türkiye’de de görüldüğünü düşünüyorum tabiki.

Belgesele buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.




  • Alkol Hakkındaki Gerçekler


Yine bir Netflix belgeseli ama bu kez gıdadan değil alkolün gerçeklerinden bahsediliyor. Belgesele başlarken aslında beklentim çok düşüktü ama sonunda bana çok şey kattı. Bunun en büyük sebebi vermek istediği mesajları, kanıtlamak istediği gerçekleri birebir kamera önünde deneyerek gösteriyor. Örneğin alkolün iştaha etkisini ölçerken iki gruba alkollü ve alkolsüz bira vererek masadaki cips ve çerezlerden ne kadar tükettiklerine bakıyor. Daha sonra da bunlar üzerinden alkol etkisinde olanların ne kadar daha fazla kalori aldığını hesaplıyor. 

Ben bu belgeselden ne öğrendim ondan bahsedeyim biraz. Alkolün zararları, ne kadar ve hangi tür içki tüketilirse insa sağlığı için kabul edilebilir olduğu, neden bazı insanlar alkolden çok etkilenirken bazılarının çok daha fazla etkilendiği, uykuya ve iştaha olan etkisi ve kanserle alkol arasındaki ilişki genel olarak anlatılan şeyler. Dediğim gibi ders şeklinde anlatılmayı farklı farklı deneyler ve bilim insanları ile kanıtlandığı için hem eğlenceli hem de akılda kalıcı bir belgesel. Kesinlikle izlemenizi tavsiye ederim.

Belgesele buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. 




  • That Sugar Film


Adından da anlaşılacağı üzere şeker ve şekerin etkileri üzerine bir belgesel bu. Şeker bağımlılığı ve şekerin aslında sigara ya da uyuşturucu bağımlılığı kadar kötü ve insan sağlığı ve yaşam kalitesi üzerinde etkili olduğu gösteriliyor. Alkol belgeselinde olduğu gibi şekerin etkisini birebir görme fırsatımız var. Belgeseli çeken kişi, diyetisyenler ve doktorlar ile birilikte bir yola çıkıyor. Günlük kalori miktarını değiştirmeden diyetine 40 çay kaşığı şeker ekliyor. Bunu da kaşık kaşık şeker yiyerek değil bizim her gün tükettiğimiz ve sağlıklı sandığımız birkaç gıda ürünü ile alıyor. Hatta bu yiyecek ve içeçeklerin içinde bizim çocuklarımıza tüketmesi için önerdiğimiz ürünler de var. Daha sora sağlığının bundan nasıl etkilendiğini, şekerin nasıl bağımlılık oluşturduğunu ve sadece fiziksel değil mental anlamda da bizim için zararlı olduğunu gösteriyor. 


Diğer iki belgeselin aksine bunu hem YouTube üzerinden buraya tıklayarak hem de evinizde Turkcell TV+ varsa oradaki filmler kategorisinden izleyebilirsiniz. Bence bu film hem bizim yediğimiz hem de çocuklarımıza yedirdiğimiz ürünlerin değişmesi için bir uyarıcı olmalı. 
Sağlık Temalı 3 Belgesel Sağlık Temalı 3 Belgesel Reviewed by Bensu on Ağustos 15, 2018 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.