Sinema ve Ben | MİM


Merhaba! İlk MİM yazımla buradayım. Hem de konusu bana çok uygun. Tatile girdiğimden beri bol bol film izlemeye çalışıyorum. Umarım okul açıldıktan sonra da böyle devam edebilirim çünkü daha izlemek istediğim çok şey var.
Bu yazıyı yazmam için beni Engineering Vibes davet etmişti, çok güzel bir yazı hazırlamış. Onun yazısına da buradan ulaşabilirsiniz!
O zaman soruları cevaplamaya geçelim.

  • Sinemada izlediğin ilk film ?


Aslında bu sorunun cevabını hatırlamıyorum. Çünkü çok küçükken hem annemle hem de okulla sinemaya giderdik. Sanırım ilk olarak çizgi film ya da animasyon izlemişimdir.

  • Film en güzel ........'de/a izlenir ?


Bu soruda çok düşündüm çünkü sinemada ve evde film izlemenin keyfi benim için çok ayrı. Vizyona giren ve sinemada izlenecek düzeyde kaliteli filmler için tabiki ben de sinema salonlarını tercih ediyorum. Ama benim için en güzeli yatağıma yayılıp, kucağıma cipsimi alıp film izlediğim zamandır.

  • Film izlerken olmazsa olmazın var mı? Varsa neler?


Olmazsa olmaz diyemem belki ama cips olursa çok güzel olur. Bu arada kulaklıkla film izlemeyi hiç sevmiyorum. Sanırım o konuda olmazsa olmazım hoparlörden ses gelmesi. Birde film izlerken rahatsız edilmeyi, filmin yarıda kalmasını hiç sevmiyorum. Başına oturup bir solukta bitirmek istiyorum.

  • Tek başına mı kalabalık mı?


Tek başına film izlemenin tadı başka tabiki. Ben sinema salonlarında çok şartlandırıldığımızı düşünüyorum. Yani ben komedi filminde kendi komik bulduğum sahneden doyasıya kahkaha atmak istiyorum mesela. Ama kalabalıkta bunu yapamıyorsunuz. Tabii kalabalığın da ayrı bir tadı var ama ben tek başıma olmayı, ya da 1-2 kişiyle birlikte izlemeyi seviyorum.

  • Mısır mı cips mi?


Bu sorunun cevabını verdim diye düşünüyorum: Kesinlikle cips. Ama sinema salonlarında cips yenmesine karşıyım. Cips paketinin sesi beni rahatsız ediyor. Ama evimde film izlerken cips yemeyi seviyorum. Sinemada bazen jelibon alıp onu yiyoruz.

  • İki boyutlu mu üç boyutlu mu?


İstisnai durumlar hariç iki boyutlu. Çünkü 3 boyutlu gözlükler bir süre sonra gözlerimi ağrıtıyor. Ama eğer bilim kurgu-aksiyon tarzı kaliteli bir filmse üç boyutlu da izleyebilirim tabi.

  • AVM sineması mı sokak sineması mı?


Şimdiye kadar hep AVM sinemalarını tercih ettim çünkü daha rahat olduklarını düşünüyordum. Ama geçtiğimiz günlerde bir arkadaşım sokak sinemalarından birini önerdi. Ben de denemeyi düşünüyorum çünkü fiyatını duyunca “Neden bu kadar para vereyim ki?” diye düşündüm. Engineering Vibes’ın da dediği gibi öğrenci dostu sinemaları denemekte fayda var.


  • Filmden önce filmin fragmanını izlemek mi yorumlarını okumak mı?


Filme gitmeden önce genelde fragmanını izlerim. Yorumları okumak pek bana göre değil, çünkü genelde kafamı karıştırıyorlar. Ya beklentimi çok yükseltiyorum ya da gitmekten vazgeçiyorum. Bu yüzden uzun bir zamandır filmi izlemeden yorumlara bakmıyorum.

Gerçekten çok keyif aldığım yazılardan biri oldu, iyi ki böyle bir etkinlik başlatılmış. Sanırım benim de 3 kişiyi davet etmem gerekiyor ama blog yazarlarından pek kimseyi tanımıyorum. O yüzden bu yazıyı okuyan herkesi yazmaya davet ediyorum!



Keyifli okumalar! 
Sinema ve Ben | MİM Sinema ve Ben | MİM Reviewed by Bensu on Şubat 01, 2018 Rating: 5

4 yorum:

  1. Aa çok güzel olmuş. :) Bu arada hoparlörden film izlemeyi daha çok sevmen ilginç. Ben filmin içinde hissetmek için kulaklıkla izlemeyi seviyorum. Ama 2-2.5 saat kulaklıkla durmak da rahatsız ediyor, haklısın sanırım. :)

    Katıldığın için teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de kulaklıkla filmin içine giremiyorum sanırım :)

      Davetin için ben teşekkür ederim. :)

      Sil
  2. Ortak yanlarımız epey varmış bende filme konsantre olduğum zaman rahatsız edilmek istemem. Kulaklığı da sevmem ama izleyeceğim filmin havasına çabuk girerim. Sokak sinemaları da eğer film güzelse denemeye değer. Paylaşım adına teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten ortak yanımız çokmuş. Yakın zamanda sokak sinemalarını deneyeceğim umarım. Ben teşekkür ederim yorumunuz için :)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.