İdeal Çalışma Ortamı Nasıl Olmalıdır?

Merhaba! Bugün özellikle ideal çalışma ortamı ile ilgili yazmak istedim çünkü instagramda bu tarz fotoğraflar arttı ve bazı yanlış bilinen şeyler olduğunu düşünüyorum. Daha önceki motivasyon yazımda sizi motive eden şeyleri masanızda bulundurabilirsiniz ya da masanızın karşısına asabilirsiniz demiştim. Ama bu motivasyon kaynağı sizin dikkatinizi dağıtacak bir hale dönüşebilir.
Ders çalışırken genelde belirli bir süreden sonra dikkatimiz daha kolay dağılabilir bir hale geliyor. Başlarken olduğumuz kadar motive hissedemiyoruz kendimizi ve bir anda başka şeylerle ilgilenmeye başlayabiliyoruz. Bu yüzden çalışma ortamınızda dikkatinizi dağıtacak minimum eşya bulundurun. Kalemleri çok seviyor olabilirsiniz ama tüm kalemlerinizin ya da kalemliklerinizin masanın üzerinde olması sizin dikkatinizi dağıtabilir. Bu yüzden olduğunca az eşya bulundurmanızı tavsiye edebilirim. Teknolojik aletlere gelince(ki özellikle telefon) sizden ne kadar uzaktaysa o kadar az dikkatinizi dağıtır. Sessize alıp başka bir odaya kaldırabilirsiniz mesela. Bilgisayarı ise minimum düzeyde kullanmaya çalışın. Çünkü genelde araştırma ya da ders çalışma için girdiğimizde o amaçtan sapıp sosyal medyaya yöneliyoruz. Bunu özellikle Youtube videoları için söyleyebilirim. Bu konuda da tavsiyem ders çalışmak için Youtube hesabınız ayrı olsun ve eğlence amaçlı izlediğiniz videolar ders çalışırken karşınıza çıkmasın. Bunu kendim yaşadığım için de söyleyebilirim. “Şu videoyu izler, devam ederim.” Düşüncesiyle çok zaman kaybedebiliyoruz çünkü.
Başka bir şeyde çalıştığınız ortamın düzenli olması. Her ne kadar oda toplamama bahanesi olarak ben dağınıklığı seviyorum dense de çoğu insanın gözüne takılan bu dağınıklık dikkat dağıtıyor. Kalkıp düzeltme ya da toplama gereği duyuyorsunuz ya da o dağınık ortam sizi daha da karamsar hale dönüştürüyor. Aslında bu söylediklerimi yaşamışsınızdır diye düşünüyorum. Bu yüzden olabildiğince toplu olmaya çalışın.

Ve son olarak kendi çalışma stilinizi belirleyin ve buna yönelik çalışın. Örneğin işitsel olduğunuz halde özet çıkararak aklınızda kalmasını sağlayamazsınız. Bunun için internetteki testleri çözüp öğrenme stilinizi belirleyebilirsiniz ve buna yönelik çalışabilirsiniz. Ama olabildiğince yatakta ya da koltukta çalışmaktan kaçının. Çok rahat ve yumuşak bir yerde çalışmak uykunuzun gelmesine ve çok çabuk yorgunluk hissetmenize sebep olur. Tabii yatakta çalışmaya alışıp çok verim alan istisna öğrenciler de var ama sanırım ben o grubun içinde değilim. Bugünlük söyleyeceklerim bu kadar. Daha önce motivasyon ile ilgili yazımda da birkaç öneride bulunmuştum, ona da bakabilirsiniz. Bir dahaki yazıya kadar kendinize iyi bakın, görüşürüz!
İdeal Çalışma Ortamı Nasıl Olmalıdır? İdeal Çalışma Ortamı Nasıl Olmalıdır? Reviewed by Bensu on Eylül 02, 2017 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.