Neden Tıp Fakültesi?

Çok küçük yaşlardan beri hepimize “Ne olacaksın bakalım sen?” diye sorulmuştur. Bu soruya verdiğimiz yanıt bazen değişir, bazen de aynı kalır. Kimisi daha çok küçük yaşlarda kurduğu hayallerine bir gün ulaşır. Kimisinin de değişen zamanla, artan yaşlarla hayalleri değişir. Ne zaman Tıp Fakültesi dense “Çok zor değil mi o ya?” sorusu geliyor arkasından. Ya da “Çok çalışmak lazım biliyorsun değil mi?” sorusu. Bence asıl sorulması gereken bunlar değil. “Neden Tıp Fakültesi istiyorsun, hayallerin ne?” diye sorulmalı bence. Her okulun, her bölümün kendine göre zorlukları var. Evet Tıp Fakültesi yorucu, evet çok çalışmak gerek. Ama sonuçta bu sizin istediğiniz şey ve uğruna emek vermek sizin için bir zorunluluktan çok istek olmalı. Siz o önlüğü üzerinize giyip bir hastaya yardım ettiğinizde, iyileştiğinde onun yüzündeki mutluluğu gördüğünüzde 'iyi ki' diyeceksiniz. İyiki çok zor diyenleri dinlemeyip buraya gelmişim. Kolay demiyorum asla ama çok kutsal bir meslek bence. Ve çok büyük fedakarlıklar gerektiren bir meslek. Hayatınızın çok büyük bir kısmını alacak, kendinize ya da ailenize ayıracağınız vakti hastanede ya da okulda geçireceksiniz. Ama bunları bilerek ve göze alarak yola çıkıyorsunuz. İyi günü kadar kötü günü de var, yorgunluğu kadar mutluluğu da. Yeri gelecek bir hasta yakınına iyi haber verdikten sonra bir başka hasta yakınına hastayı kaybettiğinizi söyleyeceksiniz. Bana gelecek olursa çok küçük yaşlardan beri “Doktor olcam ben!” diyen çocuklardan değildim. O zamanlar doktor olmak çok büyük bir şeydi benim gözümde. Çevremde de çok doktor olmadığı için ulaşılamaz gözüyle bakıyordum galiba. Büyüdükçe anladım ne olduğunu ve aslında ulaşılamaz olmadığını. Evet kazanmak için çalıştım, okulu bitirmek için de çalışıyorum ve sonra uzmanlık için de çalışacağım ve sonra alanımla ilgili gelişmeleri takip etmek, kendimi geliştirmek için de çalışacağım. Belki çok uzun yıllar çalışacağım ama bu benim olmak istediğim yer ve bunun için çalışıyor olmak güzel bir şey. Belki de insana en büyük motivasyon kaynağı bu. Bu yazıyı çok uzun tutmak istemiyorum. Neden Tıp Fakültesi konusundan biraz saptım belki ama bu yazı için daha uygun bir başlık bulamadım. Hangi bölümde ya da meslekte olursanız olun işinizi severek ve isteyerek yapın. Asla istemediğiniz bir bölümü seçmeyin. Sevmeden, ömür boyu zorla gideceğiniz bir iş size sadece yorgunluk ve bıkkınlık verir. Hayaliniz, istediğiniz neyse onun için çabalayın ve bunu zorla değil isteyerek yapın. Umarım bu yazı meslek seçiminde kararsız olanlara ve zorla çalışanlara biraz olsun yararlı olmuştur. Yazmamı istediğiniz konular ya da sormak istediğiniz sorular için bana instagram DM’den mesaj atabilirsiniz. Bir dahaki yazıda görüşürüz!
Neden Tıp Fakültesi? Neden Tıp Fakültesi? Reviewed by Bensu on Ağustos 24, 2017 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.